خوشبو کننده خودرو

راهنمای انتخاب بهترین خوشبو کننده ماشین

شاید شما هم از دسته علاقمندان خرید انواع خوشبو کننده ماشین یا بوگیر خودرو هستید اما همیشه در انتخاب بهترین رایحه، بهترین نوع خوشبو کننده و یا اساسا تفاوت خوشبو کننده با بوگیر خودرو دچار تردید بوده اید. در این ارتباط، این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود.

اشتراک گذاری

شاید شما هم از دسته علاقمندان خرید بهترین خوشبو کننده خودرو یا بوگیر خودرو هستید، اما همیشه در انتخاب بهترین رایحه، بهترین نوع خوشبو کننده خودرو و یا اساسا تفاوت خوشبو کننده با بوگیر خودرو دچار تردید بوده اید. حتما شما هم موافقید که بوی خوب یک خوشبو کننده مناسب می تواند تجربه رانندگی کردن را بسیار لذت بخش تر کند. خیلی از ما زمان زیادی را در اتوموبیل هایمان می گذرانیم، حالا تصور کنید که در این مدت زمان، داخل اتوموبیل بوی خوشی داشته باشد که قطعا نشستن در اتومبیل و رانندگی را برایتان بسیار خوشایند می کند. در دنیای خوشبو کننده های خودرو، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. هر روز به تعداد رایحه ها و نوع خوشبوکننده ها اضافه می شود و این رایحه های مختلف، سلیقه های متفاوتی را پوشش می دهند. در این میان حتی گاهی رایحه هایی جدید با اسم های جالب هم به چشم می خورند، مثل رایحه " ماشین نو" یا رایحه "فولاد خالص". به هر حال، وقتی حرف از انتخاب رایحه می شود، حتما سعی کنید در مورد رایحه های مختلف جستجو کنید و رایحه مورد علاقه تان را انتخاب کنید؛ با توجه به تنوع بسیار بالا در انواع مختلف خوشبو کننده ها، مطمئن باشید حتما می توانید طبق سلیقه تان یک رایحه مناسب برای خودروی خود انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید راهنمای مناسبی برای انتخاب بهترین خوشبو کننده ماشین داشته باشید پیشنهاد میکنیم با این مقاله کارواکس همراه باشید.

انواع خوشبو کننده خودرو

 

1. خوشبو کننده های آهسته رهش

برخی از خوشبو کننده ها شدت رایحه بالایی دارند و گاهی برای راننده و یا سرنشینان باعث سر درد می شوند. اگر شما هم تا به حال چنین تجربه ای داشته اید بهتر است از خوشبو کننده های آهسته رهش استفاده کنید. این خوشبو کننده ها قابلیت تنظیم شدت رایحه را دارند و در صورت استفاده از آنها می توانید خوشبو کننده را نسبت به میزانی که با آن راحتید تنظیم کنید. همچنین این نوع از خوشبو کننده ها معمولا ماندگاری بیشتری دارند، به خصوص هنگامی که شدت رایحه را کمتر تنظیم کرده باشید. بنا براین می توانید مدت بیشتری از این خوشبو کننده ها در خودرو استفاده کنید.

2. خوشبو کننده های دریچه کولر

این نوع خوشبو کننده خودرو را می توانید به دریچه کولر خودرو متصل کنید و در هنگام استفاده از کولر ماشین، رایحه این خوشبو کننده ها به طور یکنواخت در تمام ماشین پخش می شود. از آن جا که این نوع خوشبو کننده ها مانند خوشبو کننده های آویز، در خودروی شما در معرض دید قرار دارند، اکثر تولید کنندگان این نوع خوشبوکننده ها آنها را با طراحی زیبا و جالبی عرضه می کنند.

3. خوشبو کننده های آویز

حتما خوشبو کننده های آویز کارتی با طرح درخت کاج را به یاد می آورید، شاید هنوز هم آنها را می بینید. البته امروز دیگر خوشبو کننده های آویز فقط با این طرح ساخته نمی شوند بلکه طرح ها و رایحه های بسیاری زیادی دارند و همچنین خیلی از این خوشبو کننده ها بسیار شکیل  هستند و می توانند به زیبایی داخل ماشینتان کمک کنند. این نوع خوشبو کننده ها از نظر رایحه نیز دارای تنوع بسیار زیادی هستند. اکثرا به صورت خوشبو کننده چوبی آویز ساخته میشوند. مزیت اصلی این نوع خوشبو کننده ها ماندگاری مناسب رایحه میباشد.

4. خوشبو کننده های عروسکی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که خواهان آویزان کردن خوشبو کننده ها یا نصب آن ها در گوشه و کنار خودرویتان نباشید ولی با این حال مشکلی با نگه داری یک عروسک کوچک بامزه در ماشینتان ندارید. این نوع خوشبو کننده ها به شکل عروسک های کوچکی با طرح های مختلف عرضه می شوند که می توانید آن ها را به گوشه ای از شیشه ماشین بچسبانید یا در هر نقطه از ماشین قرار دهید؛ علاوه بر نقش خوشبو کنندگی، این عروسک های کوچک می توانند ظاهر جالبی هم برای داخل خودروتان به ارمغان بیاورند.

5. خوشبو کننده های افشانه ای

این نوع از خوشبو کننده ها جزء رایج ترین خوشبو کننده ها هستند و به صورت اسپری استفاده می شوند. خوشبو کننده های افشانه ای هم دارای رایحه های متنوعی می باشند، اگرچه این نوع از خوشبو کننده ها معمولا به دلیل دارا بودن الکل ماندگاری بالایی ندارند اما جنس بوی آنها و همچنین تنوع در رایحه ها باعث محبوبیت آنها شده است.

6. خوشبو کننده های قطره ای

نحوه مصرف این نوع خوشبو کننده ها به این صورت است که چند قطره از مایع خوشبو کننده را روی یه پد پنبه ای میریزید و سپس می توانید این پد را در قسمتی از خودروی خود قرار دهید. می توانید این پد را تا کرده و داخل محفظه کولر قرار داده و یا در هر قسمت دیگری که در معرض دید نباشد. همچنین می توانید پس از آغشته کردن پد به خوشبو کننده، آن را به داشبورد یا بخش‌های دیگر داخل خودرو بمالید.

انتخاب بهترین خوشبو کننده ماشین بر اساس فصل های سال

در انتخاب خوشبو کننده مناسب برای ماشینتان، همیشه سلیقه حرف اول را می زند. اما بهتر است با رایحه های مختلف، به خصوص متناسب با فصل های مختلف سال آشنایی کافی را داشته باشید.

1. رایحه مناسب خوشبو کننده ماشین برای فصل بهار

همانطور که فصل بهار طبعا فصل تازگی و تولد دوباره طبیعت است، استفاده از رایحه هایی که این حس تازگی را در محیط تداعی می کنند می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. به عنوان مثال، رایحه چای سبز و رایحه آلوئه ورا با بویی سبک و نه خیلی تند می تواند حس تازگی فصل بهار را به خوبی در محیط ماشینتان شبیه سازی کنند. همچنین برخی از رایحه های میوه ای مانند رایحه طالبی یا هلو هم می توانند این قابلیت را داشته باشند.

2. رایحه مناسب خوشبو کننده ماشین برای فصل تابستان

در فصل گرما، رایحه های سرد می توانند دلپذیر ترین تجربه را برای هر محیطی به وجود بیاورند. در تابستان می توانید از خوشبو کننده هایی با رایحه های سرد فانتزی استفاده کنید، همچنین اگر ترجیح می دهید تم تابستان و زیبایی هایش را از دست ندهید، می توانید از رایحه هایی میوه ای مانند آناناس، سیب سبز و زربری استفاده کنید و یا از رایحه های استوایی و همچنین رایحه هایی که بر اساس برخی از نوشیدنی ها ساخته شده اند.

3. رایحه مناسب خوشبو کننده ماشین برای فصل پاییز

می توان گفت فصل پاییز مناسب ترین فصل برای استفاده از رایحه های چوبی است. رایحه هایی که پایه چوب سوخته یا جنگلی دارند، برای فصل پاییز که فصل برگ ریزان و باران است انتخاب بسیار مناسبی برای خوشبو کردن محیط ماشینتان خواهند بود. همچنین رایحه هایی که پایه نوشیدنی ها و خوراکی های گرم را دارند هم می توانند برای این فصل زیبا انتخاب مناسبی باشند، مانند رایحه قهوه و شکلات. رایحه های گرم و تند دیگری هم هستند که می توانید در پاییز از آنها لذت ببرید، مانند رایحه زنجبیل که بویی تند دارد.

4. رایحه مناسب خوشبو کننده ماشین برای فصل زمستان

در فصل های سرد، درست مانند انتخاب ادکلن، رایحه های گرم برای ماشین مناسب هستند. به عنوان مثال رایحه دارچین که بوی گرم و کمی تند دارد و یا رایحه نارگیل و یا کاج، این ها رایحه های گرمی هستند که در فصل سرما می توانند فضای گرم و آرامش بخشی را برای ماشینتان به ارمغان بیاورند.

توصیه هایی در مورد خوشبو نگه داشتن خودرو

استفاده از خوشبو کننده ها قطعا راه ساده و سریعی برای داشتن خودرویی خوشبو است، در این ارتباط هم همین جوری که گفتیم بهترین مارک خوشبو کننده ماشین در بازار وجود دارد که می توانید خریداری کنید. از جمله برندهای مطرح می توان به بهترین خوشبو کننده های خودروی کوئیک کلین، سوناکس و اورفرش اشاره کرد. 

در کنار انتخاب بهترین خوشبو کننده خودرو، باید در نظر داشته باشید که عوامل زیادی می توانند باعث بوی بد درون خودروی شما شوند، که باید از ایجاد آن عوامل جلوگیری کنید. به طور مثال می توان به سیگار کشیدن درون ماشین یا آلوده بودن روکش صندلی ها و یا ماندن مواد غذایی درون ماشین به مدت طولانی اشاره کرد. بنابراین، در کنار استفاده از خوشبو کننده ها، حتما و همیشه به نظافت داخل خودروی خود توجه کنید. همچنین، در صورت استفاده از خوشبو کننده ها، به خصوص خوشبو کننده های افشانه ای و قطره ای، حتما به نقاطی که خوشبو کننده ها را استفاده می کنید دقت داشته باشید، به عنوان مثال، جنس پارچه سقف خودرو در جذب بو نقش زیادی دارد؛ پس هنگام اسپری کردن خوشبو کننده ها حتما به سقف خودرو اسپری کنید.

سوالات متداول 

1. برای فصل تابستان بهتر است از چه خوشبو کننده ای برای خودروی خود استفاده کنیم؟

انتخاب خوشبو کننده های خودرو، مثل انتخاب عطر و ادکلن است که باید فصل ها را در آن نظر بگیرید.  در فصل تابستان می توانید از بهترین خوشبو کننده هایی با رایحه سرد فانتزی استفاده کنید، همچنین رایحه های میوه نیز، انتخاب جذاب دیگری خواهد بود.

2. برای از بین بردن بوی بد ماشین، خوشبو کننده به تنهایی کافیست؟ 

اگر اتومبیل شما بوی خیلی بدی گرفته است، ممکن است که استفاده از خوشبو کننده به تنهایی کافی نباشد، در این موارد می توانید در کنار خوشبو کننده های خودرو، از اسپری های بوگیر و آنتی باکتریال استفاده کنید. ضمن اینکه باید به نظافت خودروی خود نیز توجه کنید.

 3. ماندگاری خوشبو کننده های خودرو چقدر است؟ 

 ماندگاری خوشبو کننده های خودرو در برندها و مدل های مختلف تقرببا متفاوت است، اما به طور کلی بیشتر آنها ماندگاری بین 30 تا 45 روز دارند.

جمع بندی 

بیشتر ما زمان زیادی را در اتومبیل می گذرانیم، که همین امر توجه به  بوی خوش داخل فضای اتومبیل را بیشتر می کند. برای اینکه خودروی شما همیشه خوشبو باشد، در درجه اول باید به حفظ نظافت آن توجه کنید، در کنار نظافت و حفظ تمیزی خودرو، استفاده از انواع خوشبو کننده خودرو، اقدام دیگری است که می توانید انجام دهید. تنوع خوشبو کننده های اتومبیل از نظر مدل، رایحه، برند و طرح ممکن است کار انتخاب بهترین خوشبو کننده ماشین را دشوار کند. بدین جهت ما در این مقاله، هر آنچه که لازم است برای انتخاب خوشبو کننده ها بدانید، اشاره کردیم، که امیدواریم این مقاله برای مفید واقع شده باشد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید