آموزشی

راه اندازی کارواش و هر آنچه که باید بدانید.

با صنعتی شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی، زندگی این روزهای افراد درجایجای دنیا به خودروی شخصی وابسته است. درحال حاضر خودروی شخصی آنقدر محبوب شده که در رده مسکن برای خانوارها اهمیت یافته تا جایی ‌که داشتن خانه و ماشین گران و لوکس ازمصادیق ثروتمند بودن شمرده می‌ شود و داشتن خودرو به اندازه داشتن خانه مهم می باشد.

اشتراک گذاری

با صنعتی شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی، زندگی این روزهای افراد درجایجای دنیا به خودروی شخصی وابسته است. درحال حاضر خودروی شخصی آنقدر محبوب شده که در رده مسکن برای خانوارها اهمیت یافته تا جایی ‌که داشتن خانه و ماشین گران و لوکس ازمصادیق ثروتمند بودن شمرده می‌ شود و داشتن خودرو به اندازه داشتن خانه مهم می باشد. حتی گرانی بنزین، افزایش نرخ ارز و گرانی ‌های خودرو در سال‌ های اخیر هم نتوانسته از این محبوبیت کم کند و همه خانوار های ایرانی سعی می کنند حداقل یک خودروی با قیمت پایین هم شده برای ایاب وذهاب و تفریح خانواده داشته باشند. به همین دلیل است که صنایع مربوط به خودرو همواره رونق دارد وشغل‌های جانبی هم به واسطه وجود خودرو ایجاد شده است.

 در این میان همان ‌طور که مردم علاقه ‌مند به پاکیزگی لباس ها و خانه‌ های خود هستند، تمیز بودن خودرو‌ها نیز هم براي خانواده ها و محيط شهر اهمیت دارد. همین امر است که لزوم ايجاد كارواش در مناطق مختلف شهري را ايجاد مي كند در ضمن افزایش مشغله افراد و کمبود وقت در رسیدگی به امور شخصی، این ضرورت را چندین برابر میکند.

در حال حاضر اكثر كارواش ها در ايران به صورت سنتی اقدام به فعالیت می‌كنند و مشتريان به كارواش دستي به دلیل ارتباط مستقیم با پرسنل نظافتی اعتماد بيشتري دارند. از طرفي قيمت و خدمات مناسب تر اين نوع كارواش ها نسبت به كارواش هاي مكانيزه باعث گرايش بيشتر مشتريان به كارواش دستي شده است. 

علاوه بر اينها در كارواش هاي سنتي کلیه خدمات مانند روشویی، موتورشویی، زیرشویی و نظافت داخل اتاق اتومبیل بطور كامل توسط عوامل انساني ارائه می‌شود كه از نگاه اكثر مشتريان به نيروي ماشيني برتري دارد. با بررسي كارواش هاي موفق مهمترين عوامل در جذب و حفظ مشتري را مي توان ارائه خدمات شايسته، استفاده از واكس خودرو و مواد با كيفيت، بكارگيري نيروي انساني متخصص و با تجربه، مشتري مداري و داشتن محيط مناسب و قابل اطمينان براي انتظار مشتريان دانست.
برای راه‌اندازی کارواش مهم‌ترین مسئله در مرحله اول مکان یابی و داشتن جای مناسب است. حداقل مساحت زمين براي ساخت كارواش با پنج دهانه شستشو 700 متر مربع برآورد مي شود. بهترین زمین برای کارواش زمینی است که دارای درب ورود و خروج مناسب و جداگانه داشته باشد. فاصله محوطه شستشو و خشک کردن خودروها را باید طوری در نظر گرفت که آب در هنگام شستشو به خودرو های در مرحله خشک کردن پاشیده نشود.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه