0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی شاسی‌بلند تویوتا کراون ۲۰۲۲

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ تنها نام های مشهوری نیستند که روی شاسی بلندها بکار رفته‌اند زیرا نام مشهور تویوتا کراون هم ناگزیر روی یک خودروی قدبلند نقش بسته است. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ بود که خبرهایی درباره تولید یک شاسی‌بلند با نام کراون منتشر شد و گفته شد این خودرو از طراحی مرسومی سود برده و بر پایه هایلندر شکل خواهد گرفت.

هم‌اینک تصاویر رسمی این خودرو توسط وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین منتشر شده است. هر خودروی جدیدی که در چین عرضه می‌شود باید فرایند هماهنگی با قوانین وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات این کشور را بگذراند و هر زمانی که این کار انجام شد تصاویر آن خودرو در وب‌سایت این وزارت منتشر می‌شود. این شاسی‌بلند جدید که در چین با نام کراون کلوگر شناخته می‌شود شباهت زیادی با هایلندر دارد.

تویوتا به‌صورت رسمی این خودرو را معرفی نکرده اما احتمال معرفی آن در نمایشگاه شانگهای وجود دارد. وزارت صنعت چین جدای از انتشار تصاویر کراون کلوگر برخی مشخصات آن را نیز منتشر کرده است. برای مثال این شاسی‌بلند طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۵/۱۹۳۰/۱۷۵۰ میلی‌متری دارد. به این ترتیب کراون طویل‌تر و قدبلندتر از هایلندر بازار اروپا بوده اما پهنای هر دو خودرو یکسان است. فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلی‌متری این شاسی‌بلند نیز با هایلندر برابر است.

نشان کراون در جلو تائید می‌کند این خودرو یک هایلندر عادی نیست هرچند استایل ظاهری هر دو خودرو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. چندین نسخه از این خودرو برای بازار چین در نظر گرفته شده که همگی دارای قوای محرکه هیبریدی و وزن خالص زیر ۲ تن هستند. این شاسی‌بلند از رینگ‌های ۱۸ اینچی سود برده و قوای محرکه هیبریدی ۲.۵ لیتری آن قدرت ۱۸۹ اسب بخاری دارد.

اگرچه شاسی‌بلند تویوتا کراون کمی شوکه کننده بوده اما در نظر داشته باشید که بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۱ تویوتا کراون پیکاپ هم تولید شده است. کراون علاوه بر نوع بدنه سدان در نسخه‌های کوپه و استیشن نیز عرضه شده است. شاید تولید کراون شاسی‌بلند با توجه به استقبال خریداران امری اجتناب‌ناپذیر بوده اما مطمئن هستیم برخی افراد از این کار انتقاد خواهند کرد.

احتمالاً طی روزهای آینده رونمایی رسمی این خودرو انجام خواهد شد و ما نیز همچون همیشه اخبار مربوط به آن را پوشش خواهیم داد.