0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ضرر ۳۳ هزار دلاری ریویان به ازای فروش هر خودرو!

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شرکت ریویان آمریکا به ازای فروش هر خودروی برقی متحمل ضرر ۳۳ هزار دلاری می‌شود.

این روزها تأسیس یک شرکت سازنده خودروی برقی بسیار سخت است و برای مثال می‌توان برندهایی همچون فارادی فیوچر یا لوردزتاون موتورز را نام برد؛ اما به نظر می‌رسید ریویان یکی از استارت آپ های خوب این بازار باشد چراکه حدود دو سال قبل اولین محصولات برقی خود را به دست مشتریان رساند. ولی خبر می‌رسد ریویان با سرعتی قابل‌توجه در حال ضرر دادن است و بر اساس گزارش جدید منتشر شده، این برند به ازای فروش هر خودرو بیش از ۳۰ هزار دلار ضرر می‌کند.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید ریویان به دنبال کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید R1T و R1S است. این خودروساز آمریکایی امید دارد با کاهش ۴۰ هزار دلاری هزینه‌های تولید به ازای هر خودرو جلوی ضرر هنگفت خود را بگیرد. رسانه‌ها می‌گویند هر خودروی ریویان با قیمت متوسط ۸۰ هزار دلار به فروش می‌رسد اما تولید این وسایل نقلیه به حدی هزینه‌بر است که ریویان در سه‌ماهه دوم امسال به ازای هر خودروی فروخته شده ۳۳ هزار دلار ضرر داده است. این میزان ضرر برای هر خودرو تقریباً با قیمت پایه فورد F-150 ساده برابر است. روند ضرر دهی ریویان همچنان در حال افزایش است و طبق گفته وال‌استریت ژورنال تنها در عرض ۲ سال نیمی از جریان سرمایه ۱۸ میلیارد دلاری خود را از دست داده است. دلیل اصلی ضرر دهی ریویان کاهش ظرفیت تولید کارخانه و همچنین پرداخت نقدینگی جهت تأمین برخی قطعات است. البته ریویان در حال افزایش ظرفیت تولید خود در کارخانه یاد شده است و مدیران ارشد شرکت به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند.

به همین خاطر مقامات ریویان به مهندسان دستور داده‌اند هزینه‌های تولید هر خودرو را تا ۴۰ هزار دلار کاهش دهند. ریویان از واکنش به اخبار مربوط در این زمینه خودداری کرده اما مدیر اجرایی شرکت می‌گوید ریویان برای سوددهی تا پایان سال آینده میلادی مجبور به تحقق همه اهداف خود نیست. البته برخی کارشناسان هشدار می‌دهند شاید چنین اقداماتی برای تحقق سوددهی ریویان تا پایان سال ۲۰۲۴ کافی نباشد. کارشناسان می‌گویند این برند باید قیمت محصولات خود را افزایش دهد و حتی از قیمت متوسط ۹۶ هزار دلار برای هر خودرو فراتر رود. برای یادآوری باید گفت پس از افزایش قیمت سال قبل، بهای ریویان R1S و R1T به ترتیب از ۷۸ و ۷۳ هزار دلار شروع می‌شود.

منبع خبر: پدال