0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
شاسی‌بلندهای غیرلوکس سه ردیفه بازار در سال ۲۰۲۲

سفرهای جاده‌ای طولانی با خودروهای جادار بسیار آسان‌تر می‌شود و در حال حاضر چه برای کسانی که به فضای بار زیادی نیاز دارند و چه کسانی که خانوادهٔ پرجمعیتی دارند، شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ زیادی در بازار موجود است که می‌توان از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرد؛ 

شورلت تراورز

قیمت پایه: ۳۳,۷۰۰ دلار

 

شورلت تراورز کراس‌اوور بسیار بزرگی است. این خودرو با ظرفیت حمل هشت نفر و ۶۵۰ لیتر فضای بار پشت صندلی‌های ردیف سوم، تقریباً به‌اندازهٔ تاهو جادار است اما درعین‌حال به‌صورت ترکیبی ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که رقم قابل‌قبولی است و ظرفیت بکسل حداکثر ۲۲۷۰ کیلوگرم را هم دارد. برای این خودرو همچنین یک نسخهٔ اسپرت ظاهری بنام RS هم ارائه می‌شود که با تزئینات مشکی‌رنگ، جذابیت بیشتری دارد.

شورلت تاهو/سابربن

قیمت پایه: ۵۰,۲۹۵ دلار

شورلت سابربن که در سال ۱۹۳۵ به بازار آمد، یکی از اولین شاسی‌بلندهای تاریخ محسوب می‌شود و از آن زمان تاکنون یکی از مهم‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده است. سابربن و نسخهٔ کوتاه آن یعنی تاهو در داخل به‌اندازهٔ یک ون بزرگ جادار هستند. این شاسی‌بلندهای شاسی مستقل با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۵.۳ لیتری و ۶.۲ لیتری V8 بنزینی و ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل به بازار عرضه می‌شوند.

دوج دورانگو

قیمت پایه: ۳۶,۹۹۵ دلار

دوج دورانگو در بین علاقه‌مندان به‌عنوان یک ماسل کار شاسی‌بلند شناخته می‌شود. هرچند برای این خودرو دیگر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ هلکت ۷۱۰ اسب بخاری ارائه نمی‌شود اما موتور ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۷۵ اسب بخاری در نسخهٔ SRT به‌اندازهٔ کافی قدرت دارد و با ۳۹۵۰ کیلوگرم، بیشترین ظرفیت بکسل را در این کلاس فراهم می‌کند. ۳.۶ لیتری V6 و ۵.۷ لیتری V8 هم دیگر پیشرانه‌های قابل انتخاب برای دورانگو هستند.

فورد اکسپلورر

قیمت پایه: ۳۳,۷۴۵ دلار

نسل کنونی اکسپلورر همچنان به روند موفقیت‌های این کراس‌اوور فول سایز ادامه می‌دهد. فورد همچنین در این نسل با ارائهٔ نسخه‌های مختلفی مثل تیمبرلاین آفرودی و ST پرفورمنس، تنوع خانوادهٔ این ماشین را افزایش داده است. اکسپلورر در نسخه‌های شش یا هفت‌نفره با چهار پیشرانهٔ مختلف قابل خریداری خواهد بود که شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۳ لیتری V6 هیبریدی و ۳ لیتری V6 توئین توربو در دو سطح قدرت مختلف می‌شود.

فورد اکسپیدیشن

قیمت پایه: ۵۴,۵۰۵ دلار

اکسپیدیشن در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده (با نام Max) عرضه می‌شود که هردو بسیار جادار هستند. فورد هم‌زمان با فیس‌لیفت این خودرو نسخه‌های جدیدی شامل تیمبرلاین آفرودی و استیلث اسپرت را ارائه کرده است. تمام تیپ‌های اکسپیدیشن به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ارائه می‌شوند اما این موتور در تیپ‌های پایه ۳۸۰ اسب بخار، در تیپ‌های میانی ۴۰۰ اسب بخار و در دو تیپ جدید تیمبرلاین و استیلث ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

جی‌ام‌سی آکادیا

قیمت پایه: ۳۴,۸۰۰ دلار

تمام تیپ‌های آکادیا به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز هستند اما در ردیف دوم با صندلی‌های کاپیتانی یا نیمکتی قابل خریداری خواهد بود که ظرفیت حمل شش یا هفت نفر را فراهم می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۸ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود اما تیپ‌های بالایی مثل دنالی پرچم‌دار از موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برند.

جی‌ام‌سی یوکان

قیمت پایه: ۵۲,۵۰۰ دلار

یوکان پسرعموی لوکس‌تر شورلت تاهو محسوب می‌شود اما همچنان زیر سایهٔ کادیلاک اسکالید قرار می‌گیرد. این خودرو هم در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده با نام XL عرضه می‌شود. پیشرانهٔ استاندارد یوکان یک نمونهٔ ۵.۳ لیتری V8 است اما موتورهای ۶.۲ لیتری V8 و ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ دنالی یوکان از تجهیزات لوکس فراوانی بهره می‌برد و نسخهٔ AT4 هم توانایی‌های آفرود مناسبی را فراهم می‌کند.

هوندا پایلوت

قیمت پایه: ۳۸,۰۸۰ دلار

هرچند هوندا پایلوت یکی از خودروهای قدیمی در کلاس خود به‌حساب می‌آید اما هنوز هم کراس‌اوور قابل‌توجهی است. این ماشین با برخورداری از ظرفیت حمل هشت سرنشین، حداکثر استفاده را از ابعاد بزرگ خود برده است و به لطف پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 می‌تواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را یدک بکشد. مصرف سوخت ترکیبی پایلوت در نسخهٔ محرک جلو هم ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

هیوندای پالیسید

قیمت پایه: ۳۳,۶۰۰ دلار

هیوندای پالیسید و پسرعمویش، کیا تلوراید وقتی چند سال پیش وارد بازار شدند سروصدای زیادی در بخش کراس‌اوورهای سه ردیفه به راه انداختند. هیوندای به‌تازگی با یک فیس‌لیفت ملایم قصد دارد موفقیت پالیسید را ادامه دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های پالیسید کابین جادار آن است که نه‌تنها ظرفیت حمل هشت نفر را دارد بلکه حتی ردیف سوم آن‌هم برای بزرگ‌سالان راحت است. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 این ماشین هم ظرفیت بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

جیپ گرند چروکی L

قیمت پایه: ۳۸,۷۲۰ دلار

گرند چروکی L به‌عنوان اولین گرند چروکی سه ردیفهٔ تاریخ، خودرویی جادار و جذاب با صندلی‌های ردیف سوم بسیار بزرگ است که دو سرنشین را با راحتی نسبی در خود جای می‌دهند. این خودرو فعلاً با همان پیشرانه‌های قدیمی ۳.۶ لیتری V6 و ۵.۷ لیتری V8 عرضه می‌شود اما احتمالاً به‌زودی جیپ موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی خود را هم برای آن ارائه خواهد کرد. گرند چروکی L با موتور V8 ظرفیت بکسل ۳۲۷۰ کیلوگرم را دارد.

جیپ واگنییر

قیمت پایه: ۵۸,۹۹۵ دلار

جیپ علاوه بر گرند چروکی L، به‌تازگی دو شاسی‌بلند سه ردیفهٔ دیگر را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است که واگنییر و گرند واگنییر هستند. دراین‌بین، واگنییر برای رقابت با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن در نظر گرفته شده است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی به بازار عرضه می‌شود اما به‌تازگی نسخهٔ کشیدهٔ آن با موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ارائه شده است.

کیا سورنتو

قیمت پایه: ۲۹,۵۹۰ دلار

هرچند سورنتو یکی از معدود کراس‌اوورهای میان سایز سه ردیفهٔ بازار محسوب می‌شود اما تیپ‌های متنوع و قیمت مناسب، آن را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این بخش تبدیل کرده‌اند. البته صندلی‌های ردیف سوم سورنتو چندان بزرگ نیستند اما برای کودکان مناسب خواهند بود. این خودرو به‌صورت استاندارد با یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود اما موتور قوی‌تر ۲.۵ لیتری توربو و نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی هم در خانوادهٔ آن وجود دارند.

کیا تلوراید

قیمت پایه: ۳۳,۰۹۰ دلار

کسانی که کابین سورنتو را کوچک و تنگ می‌دانند می‌توانند سراغ مدل بزرگ‌تر تلوراید بروند. مثل پالیسید، تلوراید هم ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر را دارد. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 پالیسید استفاده می‌کند و ظرفیت بکسل تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را دارد. تلوراید به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک جلو عرضه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.

مزدا CX-9

قیمت پایه: ۳۵,۶۳۰ دلار

هرچند شاید مزدا CX-9 در داخل به‌اندازهٔ رقبای خود جادار نباشد اما آن را با پویایی رانندگی اسپرت و طراحی بیرونی عالی جبران می‌کند. تمام نسخه‌های این خودرو فقط با یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شوند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. مزدا همچنین برای مدل ۲۰۲۲ تمام تیپ‌های این کراس‌اوور فول سایز را به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌کند.

میتسوبیشی اوت‌لندر

قیمت پایه: ۲۶,۴۹۵ دلار

میتسوبیشی اوت‌لندر اشتراکات زیادی با نیسان روگ دارد اما بین این دو خودرو یک تفاوت بزرگ وجود دارد و درحالی‌که روگ فقط به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود، اوت‌لندر به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز است که ظرفیت سرنشین آن را به هفت نفر افزایش می‌دهد. البته صندلی‌های ردیف سوم این خودرو خیلی بزرگ نیستند ولی واقعاً به‌دردبخور خواهند بود. همچنین اوت‌لندر علاوه بر ظرفیت سرنشین بیشتر، به همان اندازهٔ روگ عالی است.

نیسان پث‌فایندر

قیمت پایه: ۳۴,۶۴۰ دلار

نسل جدید نیسان پث‌فایندر یعنی از خودروهایی است که بیشترین بهبود را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. بزرگ‌ترین پیشرفت خودرو تجهیز به گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید بجای آن CVT نفرت‌انگیز است. بااین‌حال زیر کاپوت پث‌فایندر همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قرار گرفته که ۲۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا خودرو بتواند حداکثر ۲۷۲۰ کیلوگرم را بکسل کند.

نیسان آرمادا

قیمت پایه: ۴۹,۱۵۰ دلار

شاسی‌بلند فول سایز نیسان آرمادا برای مدل ۲۰۲۱ به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرد اما زیر پوست آن همچنان همان شاسی ‌دوست‌داشتنی پاترول با قابلیت آفرود بالا وجود دارد. این شاسی با سیستم تعلیق مناسب، روی مسیرهای ناهموار می‌درخشد و سواری آرامی را فراهم می‌کند. بااین‌حال، پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 آرمادا تشنهٔ بنزین است و حرکات بدنهٔ خودرو در پیچ‌ها زیاد است.

سوبارو ایسنت

قیمت پایه: ۳۲,۷۹۵ دلار

ایسنت بزرگ‌ترین خودرویی است که سوبارو تاکنون به بازار عرضه کرده است. این خودرو به سه ردیف صندلی با حداکثر ظرفیت هشت نفر مجهز است. برای این کراس‌اوور ژاپنی فقط یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو ارائه می‌شود که ۲۶۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرفیت یدک کشی تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند. مثل تمام محصولات سوبارو، ایسنت هم به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

تویوتا هایلندر

قیمت پایه: ۳۵,۸۳۵ دلار

تویوتا هایلندر یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ بازار است. هرچند صندلی‌های ردیف سوم این خودرو کمی از رقبا کوچک‌تر است اما هنوز هم فضای زیادی برای خانواده‌ها دارد. هایلندر همچنین علاوه بر موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی، در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که مصرف سوخت بسیار خوبی دارد. نسخهٔ فیس‌لیفت این ماشین با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بسیار بهتر برای مدل ۲۰۲۳ در راه است.

تویوتا سکویا

قیمت پایه: ۵۹,۷۹۵ دلار

نسل کاملاً جدید تویوتا سکویا پس از پانزده سال سرانجام به‌تازگی به بازار آمده است. این خودرو فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی ارائه می‌شود که مصرف سوخت کمتری نسبت به رقبا خواهد داشت. هرچند در سکویای جدید خبری از سیستم تعلیق مستقل در عقب و صندلی‌های ردیف سوم جادار نیست اما هنوز هم برای حمل پنج نفر یا هفت نفر برای چند دقیقه مناسب خواهد بود.

فولکس‌واگن تیگوآن

قیمت پایه: ۲۶,۴۹۰ دلار

فولکس‌واگن تیگوآن با اختلاف تنها ۵ دلار میتسوبیشی اوت‌لندر را پشت سر گذاشته و ارزان‌ترین شاسی‌بلند سه ردیفهٔ حال حاضر بازار محسوب می‌شود. همهٔ نسخه‌های محرک جلوی این خودرو به‌صورت استاندارد به صندلی‌های ردیف سوم مجهز هستند اما در نسخه‌های چهارچرخ محرک این صندلی‌ها ارائه نمی‌شوند. زیر کاپوت این کراس‌اوور آلمانی هم یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد.

فولکس‌واگن اطلس

قیمت پایه: ۳۲,۵۶۵ دلار

فولکس‌واگن اطلس مطابق سلیقهٔ آمریکایی‌ها طراحی شده است و حتی در کارخانهٔ این شرکت در تنسی ایالات‌متحده تولید می‌شود. برای کسانی که جاداری کابین را در اولویت دارند، اطلس با کابین بزرگ و ظرفیت حمل هشت نفر، گزینهٔ بسیار مناسبی خواهد بود. این خودرو در آمریکا با پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۳.۶ لیتری VR6 تنفس طبیعی قابل خریداری است. نسخهٔ کوچک‌تر و پنج‌نفرهٔ اطلس هم با نام کراس اسپرت ارائه می‌شود.