0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
جنسیس به فروش یک میلیون دستگاه رسید.

جنسیس به عنوان برند لوکس گروه هیوندای اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد و حالا توانسته به رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه برسد. با توجه به عملکرد این برند می‌توان گفت کره‌ای‌ها تصمیم موفقیت‌آمیزی گرفته‌اند. تا آگوست ۲۰۲۳ این شرکت کره‌ای از مرز فروش ۱ میلیون دستگاه در سراسر دنیا عبور کرده است. اگرچه اکثر خودروسازان با رسیدن به چنین دستاوردهایی مشخصات یک میلیونمین خودروی تولیدی را منتشر می‌کنند اما جنسیس جزئیات این خودرو را منتشر نکرده است. کره‌ای‌ها حتی مراسم ویژه یا جشنی را نیز برای گرامی‌داشت این دستاورد برگزار نکرده‌اند و به نظر می‌رسد سخت مشغول تولید خودروهای جدید هستند!

 

اما جنسیس با انتشار بیانیه‌ای گفته است از زمان تأسیس تاکنون به فروش ۱,۰۰۸,۸۰۴ دستگاهی رسیده است و البته از این تعداد ۶۹۰,۱۷۷ خودرو به مشتریان بازار داخلی تحویل داده شده است. ۳۱۸,۶۲۷ دستگاه باقی مانده نیز راهی سایر کشورها شده‌اند و آمریکا با خرید بیش از ۲۲۵ هزار دستگاه در صدر قرار دارد. نکته جالب آنکه پرفروش‌ترین محصول جنسیس تاکنون نه یک شاسی‌بلند بلکه سدان G80 است. البته کره‌ای‌ها ابتدا سدان G90 را در خاک خود عرضه کرده و سپس G80 را در سال ۲۰۱۶ معرفی کردند. سدان G70 نیز به فاصله‌ای کوتاه پس از آن‌ها تولید شد.

 

ورود جنسیس به بازار شاسی بلندها چهار سال طول کشید و این برند در اوایل سال ۲۰۲۰ با خودروی GV80 راهی این کلاس رقابتی شد. اواخر همان سال شاسی‌بلند GV70 معرفی گردید و مدل برقی GV60 نیز سبد محصولات قدبلند این خودروساز را تکمیل کرد. البته ما می‌دانیم که نسخه‌های برقی شده GV70 و G80 نیز در راه هستند و در آینده محصولات دیگری نیز معرفی خواهند شد. اگرچه بیش از ۵ سال طول کشید تا جنسیس فروش ۵۰۰ هزار دستگاهی را ثبت کند اما ۵۰۰ هزار دستگاه دیگر تنها در عرض ۲ سال فروخته شدند. در چند هفته اخیر تصاویر جاسوسی GV80 فیس لیفت منتشر شده‌اند و قرار است نسخه تولیدی کانسپت GV80 کوپه نیز عرضه شود. همچنین تمامی محصولات جدید این برند که از سال ۲۰۲۵ به بعد عرضه خواهند شد صرفاً از قوای محرکه برقی استفاده خواهند کرد.

منبع خبر: پدال