0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی نیسان هایپر ادونچر کانسپت با پله‌های پشتی تاشو

نیسان از جدیدترین خودروی مفهومی خود با نام هایپر ادونچر رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های جالب این کانسپت می‌توان به پله‌های پشتی تاشو در فضای بار اشاره کرد.

 ژاپنی‌ها آماده حضور در نمایشگاه حمل‌ونقل کشور خود می‌شوند و جدیدترین کانسپت آن‌ها تمرکز ویژه‌ای روی گشت‌وگذار در محیط بیرون از خانه دارد. این کانسپت که هایپر ادونچر نام دارد محصولی نمایشی با قوای محرکه برقی است و از درب‌های جلوی سنتی و درب‌های عقب پروانه‌ای استفاده می‌کند. نیسان می‌گوید شاسی‌بلند آبی موردبحث یک گزینه عالی برای افرادی خواهد بود که به دنبال سفر آخر هفته به کوه‌های نزدیک محل زندگی خود یا سفری چند ماهه است.

از جمله ویژگی‌های هایپر ادونچر می‌توان به تکنولوژی انتقال برق خودرو به همه‌چیز V2X اشاره کرد هرچند نیسان اشاره‌ای به ظرفیت باتری ولتاژ بالای این خودرو نداشته است. البته خودروساز یاد شده می‌گوید با تکنولوژی V2X می‌توان برق موردنیاز تمامی وسایل از جمله یک کتری برقی برای درست کردن چای را تأمین کرد. از نظر طراحی باید گفت نیسان هایپر ادونچر کانسپت از پانل‌های بدنه دینامیکی سود می‌برد که فعال بودن خودرو را نشان می‌دهند.

اسپویلر جلوی خودرو جریان هوا را منحرف می‌کند تا راندمان آیرودینامیکی آن بهبود یابد. هر چهار لاستیک به همراه سپرهای جلو و عقب نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مسیرهای برفی مشکلی برای تردد خودرو وجود نداشته باشد. در بخش عقب پله‌های تاشوی اتوماتیکی وجود دارند که در زمان بارش برف سنگین کاربردی خواهند بود. یک صندلی نیمکتی نیز در بخش عقب نصب شده که می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و افراد موقعیت راحتی برای لذت بردن از سفر خود داشته باشند.

صحبت از کابین خودروست و باید گفت پانل پشت آمپرها به بخش پایینی شیشه جلو متصل شده تا نقش نمایشگری با میدان دید وسیع را ایفا کند. همچنین صندلی‌ها نیز از متریال جدیدی تولید شده‌اند. شایان ذکر است فضای کافی در کابین نیسان هایپر ادونچر برای قرار دادن تجهیزاتی همچون چادر، چوب اسکی و حتی یک کایاک وجود دارد. البته ژاپنی‌ها اشاره‌ای به جزئیات ابعاد و تناسبات این خودرو نکرده‌اند. قوای محرکه برقی e-4ORCE نیسان به همراه سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود دارد و باعث می‌شود این کانسپت حداقل در روی کاغذ توانایی عبور از مسیرهای سخت و خشن را داشته باشد. در کل چهار کانسپت در نمایشگاه امسال ژاپن توسط نیسان رونمایی خواهند شد که دو نمونه آن‌ها قبلاً به‌صورت دیجیتالی معرفی شده‌اند و دو مدل دیگر نیز طی روزهای آتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت.

منبع خبر: پدال