0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی پورشه ۹۱۱ هیبرید سال ۲۰۲۵

پورشه می‌گوید ۹۱۱ هیبریدی که شاید دو سال دیگر معرفی شود، نباید خیلی سنگین شود و قوای محرکهٔ هیبریدی آن بیشتر روی پرفورمنس تمرکز خواهد داشت تا مصرف سوخت.

پورشه سال‌ها است که در مورد الکتریکی‌سازی اجتناب‌ناپذیر ۹۱۱ حرف میزند اما این سوپراسپرت هیبریدی هنوز به بازار نیامده است و تا پایان سال ۲۰۲۴ هم خبری از آن نخواهد بود. انتظار می‌رود اولین نسخه‌های فیس‌لیفت نسل کنونی ۹۱۱ که با نام ۹۹۲.۲ شناخته می‌شود، سال آینده راهی بازار شوند اما تمام مدل‌های اولیه این سری صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کنند. موتورترند با نایب‌رئیس بخش مدل‌های ۹۱۱ و ۷۱۸ پورشه «فرانک موزر» مصاحبه کرده است. وی گفته پورشه در حال کار روی ۹۹۲.۲ و توسعهٔ یک نسخهٔ هیبریدی پرفورمنس برای این سری است که حدوداً اواسط دههٔ جاری معرفی می‌شود.

به گفتهٔ موزر، شاید دو سال دیگر بتوانیم ۹۱۱ هیبریدی را ببینیم. این یعنی هیچ‌کدام از نسخه‌های اولیه ۹۹۲.۲ هیبریدی نخواهند بود و پورشه نسخهٔ هیبریدی را برای یکی از اعضای پرفورمنس بالای خانوادهٔ گستردهٔ ۹۱۱ در نظر گرفته است. در همین حال، به گفتهٔ پورشه، نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ صرف‌نظر از اینکه چه مدلی باشد، نباید خیلی سنگین شود. در پروتوتایپی که از ۹۹۲.۲ شکار عکاسان جاسوس شده، برچسب گرد زردرنگی در گوشهٔ سمت چپ بالای شیشهٔ عقب دیده می‌شود که نشان‌دهندهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی آن است. علاوه بر این، روی پلاک خودرو هم حروف EV به چشم می‌خورد.

طبق گزارش‌ها، این خودرو یک مدل هیبریدی معمولی بدون قابلیت اتصال به برق خواهد بود که منطقی است زیرا خودروهای پلاگین‌هیبریدی باطری بزرگ‌تری دارند که به وزن و پیچیدگی اضافه می‌کنند و در خودروی اسپرتی مثل ۹۱۱ مشکلات جانمایی قطعات را هم به دنبال خواهد داشت. اوایل امسال، اتوکار گزارش داد که GT2 RS جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد تا به سریع‌ترین و قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ تبدیل شود. ظاهراً این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توربو S و سیستم هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۹۶۳ LMDh مجهز می‌شود که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. گشتاور این مدل هم به میزان قابل‌توجهی نسبت به ۸۰۰ نیوتن متر توربو S بیشتر خواهد بود.

به گفتهٔ اتوکار، اضافه‌وزن سیستم هیبریدی در GT2 RS از ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر نخواهد بود. برای مقایسه، توربو S کوپه ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد. پورشه بارها گفته است که ۹۱۱ تمام الکتریکی در دههٔ جاری ساخته نخواهد شد و بنابراین، در نسل ۹۹۲ چنین مدلی را نخواهیم دید. ۹۱۱ آخرین محصول پورشه خواهد بود که با پیشرانهٔ درون‌سوز ارائه می‌شود و امیدواریم به لطف سرمایه‌گذاری این شرکت روی سوخت‌های مصنوعی، این پیشرانه‌ها جان تازه‌ای پیدا کنند.

منبع خبر: پدال