0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
لاماری ایما HEV رسما رونمایی شد.

شرکت آرین پارس موتور که خودرو های مونتاژی خود را با برند لاماری به بازار عرضه می کند، مدت کوتاهی پس معرفی لاماری X، این بار در نمایشگاه خودرو مشهد به معرفی نسخه هیبریدی لاماری با نام لاماری ایما HEV پرداخت. لاماری ایما هیبریدی از نظر ظاهری مقداری متفاوت با لاماری ایما های عادی است و در واقع نسخه فیس لیفت این خودرو محسوب می شود. کابین این خودرو اما طرح کلی مشابهی با نسخه بنزینی دارد و وجه تمایز اصلی آن، صندلی های با تریم دورنگ و سردنده کریستالی متفاوت است.

مشخصات فنی لاماری ایما HEV

لاماری ایما هیبریدی از یک موتور 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که در واقع همان موتور قبلی اما با بوست پایین تر است. این موتور در ترکیب با یک پیشرانه برقی اکنون می تواند مجموعا 170 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند. با توجه به اینکه لاماری ایما هیبریدی یک خودروی HEV است، خبری از پورت پلاگین برق شهری برای شارژ مستقیم باتری در این خودرو نیست. با این حال در مسافت های کوتاه و ترافیک های شهری می توان از موتور برقی این خودرو به تنهایی استفاده کرد. (حدود 40 کیلومتر بازه حرکتی)

امکانات رفاهی لاماری ایما HEV

لاماری ایما هیبریدی از نظر امکانات رفاهی کاملا مشابه لاماری ایما X است و علاوه بر امکانات همیشگی، به مواردی نظیر گرمکن صندلی های جلو، سردکن و ماساژور صندلی راننده، مونروف پانورامیک با طرح ستاره ای، درب صندوق برقی، رادار هشدار تصادف از جلو، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور چراغ های جلو LED و سیستم هشدار خروج از خط مجهز شده است.

زمان عرضه لاماری ایما HEV

به طور کلی هنوز مشخص نیست که نسخه هیبریدی لاماری چه زمانی وارد بازار ایران خواهد شد؛ با این حال به گفته مسئولان آرین پارس موتور، دست این شرکت برای واردات باز است و براساس مقدار ارزی که توسط دولت تخصیص شود، واردات این خودرو انجام خواهد شد. فروش این خودرو نیز در سیستم یکپارچه فروش خودروهای وارداتی انجام خواهد شد.

منبع خبر: سایت خودرو