0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند ایران خودرو “ری را” اعلام شد.

گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات فنی و ویژگی‌های نهایی شاسی بلند ملی خود را اعلام کرد. ایران خودرو ری را که برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو مشهد در معرض بازدید مردم قرار گرفته، قرار است در ماه آینده تولید انبوه آن آغاز شود.

به گزارش پدال، همزمان با نمایش عمومی ایران خودرو ری را در نمایشگاه خودرو مشهد، کاتالوگ نخستین کراس اوور ملی منتشر شد. ایران خودرو ری را به عنوان یک کراس اوور کامپکت، نمونه ایرانیزه پژو ۲۰۰۸ محسوب می‌شود. ایران خودرو در جریان قرارداد برجامی خود با شرکت پژو، به نقشه‌ها و جزئیات فنی پلتفرم PF1 پژو دست پیدا کرد و توانست در زمان تحریم‌ها نمونه ایرانی این سازه را با نام IKP1 طراحی کند. تارا نیز بر مبنای همین الگو توسعه پیدا کرده است.

مشخصات فنی ایران خودرو ری را

 

قلپ تپنده کراس اوور ملی موتور جدید EFP است؛ این موتور نمونه ارتقا یافته موتور EF7 توربو است و بر روی ری را ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. طبق اعلام ایران خودرو، ری را می‌تواند در مدت ۱۰.۴ ثانیه سرعت صفر تا صد کیلومتر را طی کند. با وجود وزن بالای ۱۴۲۵ کیلویی خودرو، مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷ لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش اعلام شده که منطقی و مناسب به نظر می‌رسد.

در مرحله نخست تولید ری را، از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه تارا و دنا) برای انتقال قدرت استفاده می‌شود. قرار است در ادامه نمونه دستی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی و نمونه اسپرت آن نیز با گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته تولید شود.

طبق اسناد منتشر شده از تست تصادف ری را، این خودرو ایمن‌ترین محصول ایرانی ساخته شده تا به امروز محسوب می‌شود. طبق جدیدترین استانداردهای تصادف اتحادیه اروپا، ریرا می‌تواند ۳ ستاره را از موسسات وابسته به این سازمان کسب کند که با توجه به عدم تجهیز خودرو به تجهیزات و سنسورهای کمک راننده نمره قابل قبولی است.

امکانات ایمنی و رفاهی ایران خودرو ری را

 

ایران خودرو ری را در کنار سایپا آریا پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی بازار خواهند بود. با اینکه طبق وعده ایران خودرو در مراسم رونمایی ری را قرار بود امکانات به مراتب بیشتری بر روی آن نصب شود اما بازهم به سبک تمامی خودروهای وطنی شاهد کاهش امکانات در نمونه تولید انبوه هستیم.

با وجود اینکه مواردی همچون رادار نقطه کور، شارژر وایرلس و ترمز خودکار از روی ری را حذف شده‌اند، برای نخستین بار در یک خودروی داخلی شاهد آپشن‌های جدیدی در سطح خودروهای روز دنیا هستیم که برای خودروساز ایرانی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود.

امکانات مهم ری را عبارتند از:

  • مالتی مدیا ۱۲ اینچی همراه با ۹ بلندگو
  • کلاستر دیجیتالی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور نور و باران
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • نورپردازی داخلی کابین
  • دسته دنده الکتریکی خلبانی همراه با شیفتر پشت فرمان
  • درب صندوق برقی همراه با سنسور پا
  • چراغ‌های مخصوص گردش در سر پیچ‌ها
  • صندلی‌های برقی جلو (۶ حرکته راننده و ۲ حرکته سرنشین) همراه با گرمکن و پرکن گودی کمر
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد

قیمت و زمان عرضه ایران خودرو ری را

 

چند وقتی است که تولید آزمایشی ری را آغاز شده و قرار است تا در پاییز تولید انبوه آن آغاز شود؛ چنانچه فرآیند فروش ری را به موقع انجام شود، در بهار ۱۴۰۳ شاهد تردد آن در خیابان‌ها خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه ایران خودرو در پروژه ری را و نصب امکانات گران قیمت بر روی آن، قیمت مدنظر مدیران شرکت برای ری را محدوده یک میلیارد تومان است. از آن جایی که کیفیت ساخت محصولات ایرانی به نسبت خودروهای چینی پایین تر است باید دید مشتریان حاضر به پرداخت چنین رقمی برای یک خودروی ایرانی هستند یا خیر؟  نظر شما چیست؟