0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
ابرخودروساز آلمان دست به دامان کره‌ای ها شد؟

در حالی که سیاست‌گذاران ما وسواسانه علاقه به خودکفایی و داخلی سازی دارند، در دنیا ابرخودروسازی مانند فولکس واگن هیچ ابایی برای تامین قوای محرکه محصولات آینده خود توسط هیوندای ندارد.

بازوی فناوری هیوندای کره «هیوندای موبیس» نام دارد. این شرکت ششمین تامین کننده بزرگ صنعت خودرو محسوب می‌شود. محصولات نوآورانه هیوندای موبیس تنها در محصولات هیوندای-کیا استفاده نمی‌شود و همکاری گسترده میان خودروسازان برای تامین قطعات و تکنولوژی‌‌های مورد نیاز به یک روال عادی تبدیل شده است.

به گزارش اکوایران و به نقل از موتورترند، بازوی فناوری هیوندای در توسعه محصولات برقی این گروه نقش اساسی را بازی کرد. محصولاتی مانند هیوندای آیونیک 5 که کارشناسان خودرو جهان را حیرت‌زده کرده اند. همین موضوع خودروسازان زیادی را برای تامین قطعاتی مانند باتری از هیوندای موبیس ترغیب کرد. یکی از این خودروسازان ابرخودروساز نام آشنای آلمانی یعنی فولکس واگن است.

خودروسازی به عظمت فولکس واگن بدون شک می‌تواند با صرف کمی هزینه و زمان به جایگاه فعلی هیوندای موبیلیتی دست پیدا کند. اما ارزیابی تیم مدیریتی فولکس این بوده که تامین این قطعات از هیوندای هزینه کمتری داشته و فولکس واگن با این انتخاب می‌تواند در زمان و هزینه خود صرفه جویی زیادی کند.

البته همکاری هیوندای موبیس با فولکس واگن فراتر از تامین باتری برای نسل بعدی محصولات برقی فولک واگن است. هیوندای قرار است مواردی مانند اجزای ذخیره انرژی، سیستم مدیریت مصرف باتری، سیستم تهویه مطبوع و سایر اجزایی که به فعالیت‌ باتری خودرو مربوط است را تامین کند.

طبق شایعات کارخانه‌هایی که وظیفه تولید این محصولات را دارند، کارخانه سئات در مارتورل اسپانیا و خط تولید ناورای فولکس واگن است. البته به لیست این شرکت‌ها گیگافکتوری در دست احداث فولکس واگن هم اضافه خواهد شد. این ابرکارخانه قرار است در والنسیا اسپانیا احداث شود. جالب اینجاست که هیوندای موبیس نیز اعلام کرده خط تولید بزرگی در اسپانیا راه‌اندازی خواهد کرد که این شایعه را قوت می‌بخشد که این کارخانه در دل گیگافکتوری فولکس واگن احداث شود.