0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
توقیف دارایی‌‌های ۱۰۵ میلیون یورویی نیکیتا مزپین؛ راننده روس‌تبار فرمول یک

دولت ایتالیا دارایی‌های متعلق به نیکیتا مزپین، راننده اسبق فرمول یک (تیم هاس) و پدرش را توقیف کرد. این املاک و دارایی‌ها که در شمال جزیره ساردینیا واقع شده‌اند حدود ۱۰۵ میلیون یورو ارزش دارند. مقامات ایتالیایی ویلایی مجلل با نام راکی رم را توقیف کرده‌اند که بنا به گزارش رویترز به مزپین و پدرش تعلق دارد و در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. دیمیتری مزپین پدر این راننده فرمول ۱ به عنوان یکی از نزدیک‌ترین دوستان ولادیمیر پوتین توصیف شده است.

 

توقیف دارایی‌های مزپین بخشی از تلاش‌های مقامات ایتالیایی برای تحریم و ضبط دارایی‌های ثروتمندان روسی است. گفته می‌شود ارزش ویلاها و قایق‌های لوکس توقیفی توسط دولت ایتالیا به بیش از ۹۰۰ میلیون یورو می‌رسد. دلیل توقیف این دارایی‌ها نیز حمله روسیه به اوکراین و وضع تحریم‌ها علیه دولت این کشور است. با ارزش‌ترین چیزی که تاکنون توقیف شده است یک ابر قایق لوکس با قیمت ۵۳۰ میلیون یورو است که به میلیارد روسی آندری ایگورویچ ملنیچنکو تعلق داشته است.

نیکیتا مزپین سال پیش در تیم هاس حضور داشت. پس از حمله روسیه به اوکراین، هاس که تیمی آمریکایی است او را اخراج کرد و او نتوانست در دومین فصل حضورش در فرمول ۱ پشت فرمان بنشیند. قرارداد اسپانسری کمپانی پدرش نیز لغو شد و لوگوهای آن نیز از روی پوشش خودروی هاس حذف شد. حمله روسیه به اوکراین به مرگ صدها نفر منجر شده است و علاوه بر آن اقتصاد جهانی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. همین موضوع روی خودروسازان نیز تأثیر داشته است.