0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی چانگان آواتر ۱۲، شاهکار جدید نادر فقیه زاده

برند آواتر محصول جوینت ونچر چانگان و هوآوی، در نمایشگاه مونیخ دومین محصول خود را با طراحی نادر فقیه‌زاده رونمایی کرده است.

nader faghihzadeh

آواتر که جوینت ونچری بین چانگان، هوآوی و CATL است، در نمایشگاه مونیخ دومین محصول خود را معرفی کرده که شروعی برای ورود این برند به اروپا خواهد بود. این کوپهٔ چهاردر شیک که آواتر ۱۲ نام دارد، شبیه سدان به نظر می‌رسد اما درواقع هاچ‌بک است. روی کاپوت این ماشین هم یک صفحه‌نمایش LED با پانل مشکی تعبیه شده که امکان برقراری ارتباط با افراد خارج از خودرو را فراهم می‌کند.

آواتر ۱۲ با ۵,۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۹ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع که روی فاصلهٔ محوری ۳,۰۳۰ میلی‌متری قرار گرفته، خودروی بزرگی است و با دو قوای محرکه عرضه می‌شود که هردو از پکیج‌های باطری سه‌تایی لیتیوم یونی CATL استفاده می‌کنند. نسخهٔ محرک عقب این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۳۱۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک با دو موتور الکتریکی هوآوی و ۵۷۸ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود. هردو مدل از پکیج باطری ۹۴.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که بردی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

آواتر ۱۲ هم مثل پولستار ۴ شیشهٔ عقب ندارد و بجای آن دوربین تعبیه شده است که تصویر پشت خودرو را روی آینهٔ دید عقب دیجیتالی به نمایش درمی‌آورد. مدیر طراحی ارشد آواتر «نادر فقیه‌زاده» می‌گوید:

در داخل این کوپهٔ چهاردر چینی شاهد داشبورد گسترده‌ای هستیم که آواتر آن را شبیه یک سفینهٔ فضایی با بال‌هایی بین درهای جلو توصیف می‌کند. در اینجا یک صفحه‌نمایش باریک در کل عرض داشبورد کشیده شده و از آن به‌عنوان پنجرهٔ دیجیتالی یاد می‌شود. جایی که همهٔ تنظیمات و ویژگی‌های خودرو را کنترل می‌کند اما نمایشگر لمسی مرکزی است. در بالا هم سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک تعبیه شده که می‌توان آن را مات یا شفاف کرد. دریچه‌های تهویه نامرئی و صندلی‌های جاذبه صفر هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند.

در بخش ایمنی، آواتر ۱۲ به ۲۹ سنسور مختلف شامل سه سنسور لیدار و یک کامپیوتر مرکزی مجهز شده که سیستم رانندگی پیشرفتهٔ هوآوی را تغذیه می‌کند. برند آواتر در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و اولین محصول آن کراس‌اوور ۱۱ بود که سال گذشته راهی بازار چین شد.

منبع خبر : پدال