- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
بیامو از خودروی مفهومی ویژن Neue Klasse رونمایی کرد. این خودروی برقی نشان دهنده زبان طراحی برند آلمانی در عصر جدید حملونقل خواهد بود.
خودروی بیامو آی ویژن دی پیشنمایشی از زبان طراحی محصولات آتی این خودروساز بود و حالا نوبت به Neue Klasse کانسپت رسیده است که همان عناصر اصلی را در قالبی متفاوتتر به نمایش بگذارد. خودروی مورد بحث اگرچه از زبان طراحی مشابه آی ویژن دی سود میبرد اما تفاوتهای زیادی نیز وجود دارد. برای مثال کاپوت موسوم به دماغه کوسه جزو نقاط برجسته خودروست و دو جلوپنجره کلیوی شکل افقی و نورانی نیز در طرفین گسترش یافتهاند تا در گوشهها پذیرای دیلایت های LED باشند. بیامو میگوید برای برخی از عناصر نورپردازی این خودرو از تکنولوژی پرینت سهبعدی استفاده میکند.
استفاده از یک دیفیوزر مشکی در پایین سپر باعث میشود بیامو ویژن Neue Klasse کانسپت ظاهر اسپرت تری نسبت به i ویژن دی داشته باشد. همچنین رینگهای جدید ۲۱ اینچی جایگزین نمونههای سبز رنگ قبلی شدهاند و درعین حال ادای احترامی به طراحی رینگهای خودروهای مسابقهای این برند محسوب میشوند. چراغهای عقب افقی و طویل خودروی مفهومی جدید ژرمنها طراحی مشابه جلوپنجره و چراغهای جلو دارد و لوگوی مینیمالیستی و جدید بیامو نیز روی گلگیرهای جلو و عقب نصب شده است.
بیامو طراحی کانسپت خود را تقریباً یکپارچه مینامد و میگوید چنین طرحی موجب بهبود ۳۰ درصدی شعاع حرکتی و ۲۵ درصدی راندمان نسبت به تمامی محصولات برقی کنونی شرکت میشود. به این مورد باید ششمین نسل تکنولوژی eDrive بیامو را نیز افزود که باعث خواهد شد کانسپت موردبحث ۲۰ درصد تراکم انرژی بیشتر، ۲۵ درصد راندمان بهتر و ۳۰ درصد زمان شارژ سریعتری داشته باشد. اگرچه این شرکت اشارهای به شعاع حرکتی کانسپت Neue Klasse نداشته اما قبلاً رسیدن به برد ۱۰۰۰ کیلومتری را رد نکرده است. سیستم جدید eDrive در کارخانه دبرسن مجارستان تولید خواهد شد، کارخانهای که در دست احداث است و عاری از هرگونه سوخت فسیلی خواهد بود.
در کابین بیامو Neue Klasse کانسپت جدیدترین اینترفیس اطلاعات سرگرمی iDrive روی نمایشگر جذاب متوازیالاضلاع مانند به نمایش درمیآید. ویژگیهای کنونی همچون دکمههای چندکاره روی فرمان و دستیار شخصی هوشمند بیامو همچنان وجود دارند اما ژرمنها ویژگیای به نام “دید پانورامیک” را نیز معرفی کردهاند که در نسخه تولیدی این کانسپت هم بکار خواهد رفت و به عنوان یک نمایشگر سربالای مدرن عمل خواهد کرد. اطلاعات این سیستم مستقیماً در میدان دید راننده منعکس خواهد شد و کل پهنای شیشه جلو را به خود اختصاص خواهد داد. البته هدآپ دیسپلی سنتی خودرو همچنان در دسترس خواهد بود. هم راننده و هم سرنشین جلو میتوانند با کنترلهای حرکتی خود دید پانورامیک را کنترل کنند.
کابین کانسپت موردبحث نیز همانند کلیت آن طرحی مینیمالیستی دارد. صندلیهای دوستداشتنی با پوشش زرد و تریم رنگی روی داشبورد و دربها جزو موارد قابلذکر هستند و غربیلک فرمان مربعی و نمایشگر اصلی دو عنصر اصلی بالای داشبورد هستند که طرح یاد شده را ارائه میدهند. طراحان بیامو خواهان کابینی یک دست و ساده بودهاند و بنابراین خبری از کروم یا چرم تزئینی نیست. همین امر باعث بهبود جنبههای زیستمحیطی خودرو در فرایند تولید خواهد شد. همچنین صندلیهای جلو نیز به کف خودرو متصل شدهاند تا فضای پای عقب بیشتر شود. بیامو Neue Klasse از سال ۲۰۲۵ در کارخانه دبرسن مجارستان تولید خواهد شد و در آینده و همزمان با معرفی کامل نسخه تولیدی آن جزئیات بیشتر قیمت، شعاع حرکتی و زمان شارژ آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
منبع خبر: پدال