0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تمامی محصولات M پرفورمنس بی ام و با چهار خروجی اگزوز تولید خواهند شد

دوماگوج دوکک، مدیر طراحی بی‌ام‌و به‌صورت رسمی تائید کرد تمامی محصولات جدید M پرفورمنس با چهار خروجی اگزوز تولید خواهند شد. این ویژگی قبلاً فقط مختص مدل‌های فول M بود. البته علیرغم داشتن چهار خروجی اگزوز مشترک با محصولات پرچم‌دار، این طراح خبرساز اذعان کرده است محصولات M پرفورمنس همچنان تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت. دوکک در مصاحبه با BMW بلاگ گفته است:

تمامی محصولات M پرفورمنس دارای چهار خروجی اگزوز خواهند بود. شما این را در X1 جدید و محصولات آتی خواهید دید؛ اما باید گفت این سر اگزوزها شکل گردی نخواهند داشت زیرا از نوع محصولات پرچم‌دار و پرفورمنس نیستند. مدل‌های پرچم‌دار سر اگزوزهای متفاوت و شیک‌تری خواهند داشت

ما قبلاً می‌دانستیم که بی‌ام‌و در حال گسترش محصولات دارای چهار خروجی اگزوز است. نسخه‌های داغ نسل جدید X1 و هاچبک فیس لیفت شده M135i xDrive با چهار خروجی اگزوز رؤیت شده‌اند. اگرچه این مدل‌ها در نسخه‌های پیش‌تولیدی از اگزوزهای گرد استفاده کرده‌اند اما حدس می‌زنیم نسخه‌های تولیدی از سر اگزوزهایی با شکل متفاوت استفاده کنند. برخلاف اکثر خودروسازان که از اگزوزهای غیرواقعی استفاده می‌کنند، خوشبختانه بی‌ام‌و از خروجی‌های اگزوز واقعی و کاربردی استفاده خواهد کرد.

 

بی ام و M760e جدید که در واقع تنها تریم سری ۷ جدید با سر اگزوزهای نمایان است با چهار خروجی اگزوز که دارای شکل گوشه‌دار هستند عرضه خواهد شد. به این ترتیب شکل این اگزوزها نشان خواهد داد اگرچه با M7 طرف نیستیم اما پرفورمنس بهبود یافته قوای محرکه هیبریدی سری ۷ را می‌بینیم. این خودرو قرار است قدرت ۴۸۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته باشد. در نظر داشته باشید که نسل پیشین M760i با پیشرانه ۱۲ سیلندر نیز اگرچه محصول پرچم‌دار M7 نبود اما با چهار سر اگزوز عرضه می‌شد.

این تغییر در طراحی باعث می‌شود محصولات M پرفورمنس از نظر ظاهر مشابه یکدیگر باشند و از نظر طراحی رقابتی‌تر ظاهر شوند. البته طراحان بی‌ام‌و مطمئن خواهند شد شما به راحتی سری ۳ M پرفورمنس را با M3 پرچم‌دار اشتباه نمی‌گیرید. این خودروها دارای کیت‌های بدنه متفاوت خواهند بود، چیزی که در تفاوت مدل‌های AMG Line و AMG پرچم‌دار نیز دیده شده‌اند. با توجه به اینکه در حال ورود به عصر الکتریکی سازی هستیم، این تصمیم شاید آخرین شانس برای ژرمن‌ها باشد تا سر اگزوزهای بیشتری را در پشت خودروهای درون‌سوز خود نصب کنند.