0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بررسی کابین نسل جدید سری ۷، بهترین طراحی داخلی بی ام و

ما در وبلاگ ب‌ام‌و، فرصت آن را داشتیم تا یک هفته پیش از رونمایی نهایی نسل جدید این خودرو، نگاهی به کابین کامل‌شده آن داشته باشیم. پس از ورود به یک اتاق بسته، می‌توانستیم خودرو را از زوایای مختلف ببینیم و درونش بنشینیم، با امکانات آن آشنا شده و از فناوری به‌روز آن استفاده کنیم. بی‌ام‌و طراحان و مهندسان خود را هم گردهم آورده بود تا به سوالات ما پاسخ دهند.

درطول چند ساعت زمانی که صرف دیدن خودروها کردیم، نکات بسیاری را درباره‌شان آموختیم. من نیز هم با امکانات ۷۶۰i مجهز به بسته M اسپرت آَنا شدم و هم کابین مدل جدید i7 را تجربه کردم. بی‌ام‌و برای درک بهتر تغییران نسل جدید، یک نمونه X7 را نیز در اختیار ما گذاشته بود. پیش از آنکه به بررسی اصلی این کابین بپردازیم، به‌طور خلاصه می‌توانم حس اولیه خود را از آن در یک واژه بگنجانم: فوق‌العاده. این کابین، می‌تواند جایزه بهترین طراحی داخلی بی‌ام‌و را ببرد.

فرمان کابین بی ام و سری 7

سری ۷ جدید، رقیبی جدی برای مرسدس‌بنز کلاس S

نسل جدید سری ۷ باعث شده تا بی‌ام‌و در زمینه طراحی داخلی و امکانات، سرانجام شانس خوبی برای رقابت با مرسدس‌بنز کلاس S داشته باشد. فضای داخلی این خودرو نه‌تنها هوشمندانه طراحی شده است، بلکه از ارگونومی بی‌نقص و کیفیت بسیار بالایی سود می‌برد. امکانات به‌روز و جدید سری ۷ درکنار ایجاد حس سواری یک خودروی لوکس، با منطق عالی درکنار یکدیگر چیده شده‌اند.

بگذارید این جلو شروع کنیم که بیشتر از سایر بخش‌ها مورداستفاده سرنشینان قرار می‌گیرد و حقیقتا کمترین جذابیت را دارد. بی‌ام‌و در ایجاد حس‌وحال یک خودروی بالارده و جالب‌توجه کاملا موفق بوده و به‌این‌صورت، نسل جدید را به خودرویی بهتر از نسل گذشته بدل کرده است. با این وجود، همچنان می‌توانید آن درون‌مایه جدی و تجاری را درونش پیدا کنید. کابین بسیار پر زرق‌وبرق‌تر از نسل قبلی است اما اصلا شلوغ‌تر از آن نیست.

مانیتور کابین بی ام و سری 7

فرمان جدید واقعا دوست‌داشتنی است؛ ضخامت آن مناسب بوده، از جنس بسیار خوبی ساخته شده و قطعا از فرمان نسل گذشته زیباتر است. فرمان نسخه ۷۶۰i مجهز به بسته M اسپرت، سه‌پره بوده و از دکمه‌های تخت فلزی سود می‌برد که ظاهری اسپرت و اغواکننده به آن بخشیده است. همان‌طور که فرمان را در دست داشتم، روی نرم‌ترین و راحت‌ترین صندلی تولیدشده توسط برند بی‌ام‌و نشستم. صندلی نسل جدید درکنار نرمی، به‌خوبی سرنشین را حمایت می‌کنند.

یکی از بخش‌های جدید و جذاب کابین این نسل، نوار رنگی و طرح‌دار موسوم‌به «نوار هم‌کنش» (Interaction Bar) است. ابتدا فکر می‌کردم این بخش تنها یک مسخره‌بازی لوکس و جدید باشد؛ راستش را بخواهید واقعا هم همین‌طور است اما بی‌ام‌و آن را به بهترین نحو ممکن انجام داده است! این نوار درخشان کابردهایی نیز دارد؛ برای نمونه می‌تواند چندین الگو و رنگ‌آمیزی مختلف را برای هماهنگی با حالات مختلف خودرو نمایش دهد. درنهایت وظیفه اصلی آن «باحال» جلوه‌دادن کابین سری ۷ است.

کابین بی ام و سری 7

نوار هم‌کنش در سرتاسر طول داشبورد کشیده شده است و درهای جلو را به یکدیگر متصل می‌کند. این نوار به طرحی کریستالی و نورپردازی چشم‌نواز مزین شده که کاملا قابل شخصی‌سازی است. وظیفه آن در یک کلام، هیجان‌زده کردن سرنشینان است. احتملا طرفداران این برند آلمانی خواهان بهره‌گیری از آن در تمام مدل‌ها خواهند بود.

حال وقت آن است که به فضای پشتی سری بزنیم. فضای عقب جایی است که خودروهای لوکس در آن قدرت‌نمایی می‌کنند و امکانات خود را به رخ دیگری می‌کشانند. سری ۷ جدید و برادرش، i7، به یکی از بهترین صندلی‌های عقب مجهز هستند؛ دقیقا همان چیزی که از یک خودرو لوکس انتظار دارید: جادار، راحت و سرشار از امکانات و فناوری.

صندلی کابین بی ام و سری 7

رقابت بر سر لوکس‌بودن

فضای عقب درست مانند بخش پشتی یک لیموزین است. نخستین چیزی که پس از نشستن توجه شما را به خود جلب می‌کند، فضای زیاد پا و راحتی مثال‌زدنی صندلی‌های سری ۷ است. پس از آن کم‌کم متوجه ویژگی‌های دیگر می‌شوید، ویژگی‌هایی نظیر بسته‌شدن خودکار درها با استفاده از یک دکمه نزدیک دستگیره در؛ درست مانند خودروهای رولزرویس. سوال من این است: آیا کلاس S چنین ویژگی دارد؟!

درهای عقب به نمایشگری کوچک مجهز شده‌اند که درست روبه‌روی صورت سرنشین قرار می‌گیرد. با استفاده از آن‌ها می‌توان تمام بخش‌های قابل‌کنترل عقب را شخصی‌سازی کرد؛ از تنظیم سیستم تهویه‌مطبوع گرفته تا نورپردازی محیطی، سانروف، آفتاب‌گیر و محتوای سرگرم‌کننده. این نمایشگرها کیفیت وضوح تصویر بالایی دارند و رابط کاربری‌شان نیز کاملا قابل‌درک و کاربرپسند است. با استفاده از این نمایشگرها دیگر نیازی به تبلت جداشونده واقع در کنسول میانی نیست که باید سرشان بحث‌وجدل پیش می‌آمد؛ چراکه از این پس هر سرنشین از نمایشگر خود استفاده می‌کند.

پشت کابین بی ام و سری 7

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بخش عقب نسل جدید، نمایشگر غول‌آسای  اینچی آن است که از سقف باز می‌شود و درصورت لزوم، به‌سوی سرنشینان حرکت می‌کند تا بتوان از آن به‌عنوان یک صفحه لمسی نیز استفاده کرد. این نمایشگر بزرگ به یک پنل با وضوح تصویر ۸K مجهز است و درون خود از سیستم تلویزیون «آمازون فایر TV» استفاده می‌کند؛ بنابراین قادر به اجرای تمام نرم‌افزارهای پخش‌کننده محتوا بوده تا کاربر بتواند با استفاده از اتصال ۵G، از پخش زنده نیز لذت ببرد.

 

 عقب کابین بی ام و سری 7

اگر بچه‌دار باشید، این ویژگی یک برگ برنده برای آرام نگه‌داشتن کودکانتان است. اگر من مالک یک سری ۷ یا i7 بودم، همسرم را مجبور به رانندگی می‌کردم تا خودم به تماشای برنامه موردعلاقه‌ام در فضای پشتی بپردازم. تصور کنید یک فیلم اکشن را در یک نمایشگر ۸K و با سیستم صوتی چهاربعدی «Boers & Vilkins» تجربه کنید… .

با وجود اینکه طرفدار دو آتشه محصولات بی‌ام‌و نیستم اما باید اقرار کنم که تجربه نشستن روی صندلی‌های عقب بی‌ام‌وهای سری ۷ و i7 بی‌نظیر است. درست برخلاف زبان طراحی بیرونی جدید بی‌ام‌و که هر سال بیشتر از قبل موردانتقاد شدید قرار می‌گیرد.

عقب کابین بی ام و سری 7

در آخر باید بگویم که فناوری موجود در این کابین بسیار کاربردی و لذت‌بخش است و در نحوه چیدمان آن خبری از سردرگمی و شلوغ‌بازی نیست. جنس مواد به‌کاررفته نیز واقعا عالی است. سیستم صوتی بوئرز اند ویلکینز هم مغز شما را منفجر می‌کند. فضای جلو چندان جادویی به‌نظر نمی‌رسد اما همچنان تجربه‌ای زیبا را برایتان رقم می‌زند. کابین سری ۷ جدید بی‌شک برنده جایزه بهترین طراحی داخلی بی‌ام‌و است و در زمینه طراحی داخلی، رقیبی قدرتمند و محترم برای مرسدس‌بنز کلاس S محسوب می‌شود. آفرین بی‌ام‌و!