- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
بی ام و دادههای مربوط به رانندگی مشتریان محصولاتش را جمعآوری کرده است. البته این کار با اجازه خود مشتریان صورت میگیرد. کریستف فاگشلونگر مدیر پروژه بی ام و سری ۷ اذعان داشته است این خودروساز این کار را در سه سال گذشته انجام داده است. داده مربوط به خودروی مشتریان به منظور توسعه نسل بعدی ویژگیهای کمکراننده و تکنولوژی خودران به کار رفته است. با مجوزی که راننده میدهد، خودروهای بی ام و دادههای مختلفی را در این سه موقعیت به مونیخ میفرستند: زمانی که خودرو خاموش میشود، زمانی که خودرو در حالت دور درجا خاموش میشود و زمانی که خودروی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی در حال شارژ است.
خودرو دادهها را ذخیره میکند و سپس آنها را از طریق یک ارتباط موبایلی ساده اما ایمن راهی مقر بی ام و میکند. هزینه انتقال دادهها توسط برند پرداخته شده است و بر اساس دادههای موردنیاز، فیلترهای لازم اعمال میشود. مدیر بی ام و میگوید حدود ۴ نفر از ۵ نفر مالک محصولات بی ام و با فرستادن دادهها به این خودروساز موافقت کردهاند. ژرمنها قبلاً ۱.۲ میلیارد کیلومتر داده رانندگی واقعی را از مشتریان جمعآوری کرده است. انتظار میرود این میزان داده تا پایان سال به بیش از ۲ میلیارد کیلومتر برسد.
فاگشلونگر میگوید:
ما این کار را فقط با اجازه هر مشتری انجام میدهیم و تقریباً ۸۰ درصد آنها با این درخواست ما موافقت کردهاند. این دادهها به ما چیزهایی همچون زمان و مکان فعال کردن کروز کنترل، حفظ خودرو بین خطوط و رضایت مشتریان از کاربرد آنها را نشان میدهند
بی ام و برای مثال فهمیده است ۶۰ درصد مشتریان دارای نسخه حرفهای ناوبری از کروز کنترل تطبیقی استفاده میکنند. البته فقط ۳۶ درصد این مشتریان از عملکردهای دستیار فرمان و حفظ خودرو بین خطوط استفاده کردهاند. مدیر بی ام و اظهار میدارد:
ما در حال تحلیل چرایی وقوع این آمارها هستیم. پراکندگی این آمار در مناطق مختلف کاملاً متفاوت است و ما باید از دادهها استفاده کنیم تا بفهمیم آیا استفاده کمتر از دستیار فرمان و حفظ خودرو بین خطوط به ترافیک بستگی دارد یا شرایط جادهای و سپس از این دادهها برای بهبود تجربه مالکیت استفاده کنیم