0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
کدام رنگ‌ها افت قیمت کمتری برای یک خودرو دارند؟!

اگر در حال خرید یک خودروی صفرکیلومتر بوده و به افت قیمت آن نیز فکر می‌کنید، رنگ انتخابی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی روی این موضوع داشته باشد. اگر خیلی به این موضوع اهمیت می‌دهید شاید بهتر باشد رنگ زرد را انتخاب کنید!

واضح است که فاکتورهای دیگری هم در افت قیمت یک خودرو تأثیر دارند اما iSeeCars با بررسی بیش از ۶ میلیون خودروی صفرکیلومتر و کارکرده فروخته شده بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به این نتیجه رسیده که افت قیمت خودروهای زرد رنگ در طول ۳ سال فقط ۲۰.۴ درصد بوده است.

برای افرادی که دوست دارند جاده خیلی مونوکروماتیک نباشد اخبار خوبی داریم. اگرچه رنگ پیش پا افتاده‌ای همچون نقره‌ای در بحث افت قیمت یک خودرو در میانه جدول قرار می‌گیرد اما برخی رنگ‌ها هستند که افت قیمت بیشتری را نصیب خریدار خواهند کرد.

کارل برائر تحلیلگر iSeeCars می‌گوید:

در بحث انتخاب رنگ‌ها روند مشخصی وجود دارد و بسیاری از مصرف‌کنندگان این رنگ‌های همه‌گیر را نه تنها به خاطر علاقه شخصی انتخاب می‌کنند بلکه می‌گویند دیگران نیز چنین کاری را انجام می‌دهند. همین امر باعث شده رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای تقاضای زیادی داشته باشند و تحلیل‌های ما تائید می‌کنند رنگ‌هایی با میزان انتخاب کمتر ارزش خود را بیشتر از رنگ‌های محبوب‌تر و عادی‌تر نگه می‌دارند.

شاید این کمیاب بودن به رنگ‌های با ارزش‌تر کمک می‌کند. همچنین احتمال دارد مردم رنگ‌های جذاب را برای خودروهای جذاب انتخاب کنند. برای مثال سومین رنگی در جدول که بالاترین ارزش را حفظ می‌کند رنگ نارنجی است.

برائر می‌افزاید:

همانند رنگ زرد، رنگ نارنجی نیز معمولاً روی خودروهای اسپورت تولید محدود و خودروهای عضلانی دیده می‌شوند. نارنجی رنگ جذابی است که معمولاً انتخابی برای خودروهای سفارشی همچون مزدا MX-5 میاتا سالگرد ۳۰ سالگی می‌باشد. چنین خودروهایی معمولاً به‌صورت محدودی تولید می‌شوند.

رنگ زرد در سگمنت شاسی‌بلندها، سدان‌ها و کوپه‌های دست دوم، کمترین افت قیمت را دارد. در حالی که پیک‌آپ‌های بژ، کانورتیبل‌های قرمز و مینی‌ون‌های آبی محبوبیت بیشتری دارند.

البته همه رنگ‌های غیرمعمول محبوب نیستند. خودروهای بنفش افت قیمت متوسط ۴۱.۲ درصدی در طول ۳ سال دارند که ۱.۱ بار بیشتر از متوسط صنعت است.

بدترین رنگ از نظر افت قیمت رنگ طلایی است که نسبت به حد متوسط بازار ۱.۲ بار بیشتر باعث افت قیمت خودرو می‌شوند. از دیگر رنگ‌های با افت قیمت بالاتر نسبت به متوسط صنعت خودرو می‌توان به سفید، مشکی و قهوه‌ای اشاره کرد.