0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پشت فرمان موشک بی‌حاشیه ایتالیایی، آلفارومئو جیولیا QV مدل ۲۰۲۰

این آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو ۲۰۲۰ است و در بهترین زمان ممکن پدیدار شده است.

آلفارومئو جیولیا QV

جیولیا از زمان معرفی تاکنون جدی‌ترین رقیب برای پادشاه سوپر سدان های این کلاس یعنی ب ام و M3 بوده است. در واقع تا زمانی که ب ام و نسخه CS از M3 را عرضه کند بی‌شک آلفارومئو محصولی عالی برای راننده خواهد بود.

آلفارومئو جیولیا QV

فعلاً منتظر رونمایی از نسل جدید M3 هستیم اما تا آن زمان باید پشت فرمان آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو بنشینیم خودرویی که پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و تغییرات رخ داده در آن باعث شده‌اند این خودرو بهتر از هر زمان دیگری باشد.

آلفارومئو جیولیا QV

از نظر ظاهری این خودرو سایر به‌روزرسانی‌های خانواده جیولیا را به همراه دارد. بدنه کاملاً مشابه نسخه‌های قبلی بوده و فقط چراغ‌های عقب از نوع LED هستند. همچنین نشان‌های روی بدنه و سایر تریم ها نیز تیره‌تر شده‌اند.

آلفارومئو جیولیا QV

طیف جدیدی از رنگ‌های بدنه نیز عرضه شده که شامل قرمز، سبز و زرد طلایی می‌باشد. کالیپرهای ترمز را نیز می‌توان به رنگ‌های مشکی براق، قرمز یا زرد درآورد.

اگرچه رنگ‌های بدنه از مدل‌های خاطره‌انگیز آلفارومئو گرفته شده‌اند اما تجربه رانندگی جیولیا کوادروفولیو ۲۰۲۰ کاملاً به‌روز می‌باشد. نقطه مرکزی این مجموعه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربویی است که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. در هر سرعت و دنده‌ای پرفورمنس بسیار خوبی وجود دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این سدان ایتالیایی در زیر ۴ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت خودرو همانند مدل‌های آلمانی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود نبوده و تا سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت می‌توان تاخت.

آلفارومئو جیولیا QV

صدای عصبانی پیشرانه شما را به بالاتر بردن دور آن تشویق می‌کند. این پیشرانه رگه‌هایی از نیروگاه‌های فراری را در خود دارد. اگر خواهان صدای بیشتر و لذت‌بخش‌تری باشید می‌توانید سیستم اگزوز آکراپوویچ با قیمت ۳۲۵۰ پوند را سفارش دهید که کمی هم سبک‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد.

آلفارومئو جیولیا QV

تنها گیربکس در دسترس برای جیولیا کوادروفولیو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF است. این گیربکس عملکرد بسیار خوبی داشته و در زمان نیاز تعویض‌های دقیق و سریعی را به نمایش می‌گذارد. پدال شیفترهای آلومینیومی پشت فرمان نیز حس خوبی دارند. البته در سرعت‌های پایین احتمال تعویض‌های ناهنجار وجود دارد.

آلفارومئو جیولیا QV

اگرچه می‌توان به راحتی اجازه داد پیشرانه کل تجربه رانندگی را تحت تأثیر قرار دهد اما این شاسی جیولیاست که باعث می‌شود قدرت ۵۰۰ اسبی پیشرانه در دسترس باشد. این سدان دیفرانسیل عقب در اکثر اوقات کشش فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

فرمان هم در مقایسه با رقبا بسیار سریع بوده اما میزان واکنش آن به خوبی با شاسی هماهنگ شده است. فرمان نیز دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. این خودرو سبک بوده و واقعاً هم می‌توان آن را حس کرد. تعویض‌های سریع لاین حرکتی باعث خلل در رفتار خودرو نشده و وجود دست‌انداز در میانه‌ی پیچ‌ها نیز تأثیری بر پایداری جیولیا کوادروفولیو نخواهد گذاشت. تکان های بدنه نیز به خوبی محدود شده‌اند.

آلفارومئو جیولیا QV

دامپرهای تطبیقی موجود به راننده اجازه می‌دهند حالت‌های اسپورت یا راحت‌تر را برای سیستم تعلیق انتخاب کنند. اگرچه در حالت اسپورت سفتی زیادی وجود دارد اما کیفیت سواری بد نیست و در حالت دوم نیز راحتی آن قابل‌توجه است. جیولیا کوادروفولیو بهتر از هر رقیب دیگری دست‌اندازها را جذب می‌کند.

آلفارومئو جیولیا QV

و این راحتی سواری با آسایش کلی بهتر نسبت به مدل‌های پیشین همراه شده است. آلفارومئو روی کاهش صداها، لرزش‌ها و ناهنجاری‌ها در کابین تمرکز کرده و بنابراین این یک سدان چهار درب بهتر نسبت به قبل می‌باشد.

آلفارومئو جیولیا QV

به غیر از موارد یاد شده تغییر خاصی در کوادروفولیو ۲۰۲۰ مشاهده نمی‌شود. رنگ‌های کالیپرهای ترمز شاید عوض شده باشند اما همچنان قدرتمند عمل می‌کنند. دیسک‌های کربن سرامیکی هم در دسترس هستند اما توصیه می‌شود ۵۵۰۰ پوند را در جیب خود گذاشته و همچنان از دیسک‌های فولادی استفاده شود. شاید دیسک‌های سرامیک کربنی برای پیست مناسب باشند اما در سرعت‌های پایین می‌توانند سروصدا کنند.

آلفارومئو جیولیا QV

داخل کابین هم دو مشکل بزرگ مدل پیشین یعنی کیفیت و تکنولوژی تا حدی مرتفع شده است. کیفیت کابین با وجود کنسول مرکزی جدید ارتقا یافته و دیگر خبری از دسته‌دنده ارزان‌قیمت و تریم اطراف آن نیست. هم‌اکنون از دسته‌دنده چرمی جدید و تریم فیبر کربن استفاده شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز برای اولین بار از صفحه لمسی جدیدی سود برده و طراحی تبلت مانندی برای منوی اصلی دارد. همچنین استفاده از این طراحی باعث شده نماد عملکردهای اصلی بزرگ‌تر شود. منوهای پرفورمنس خاص مدل کوادروفولیو به راننده اجازه می‌دهد میزان شتاب، قدرت و گشتاور و فشار توربو و لاستیک‌ها را اندازه گیرد.

جدای از دیسک‌های سرامیکی و اگزوز سفارشی، رانندگان می‌توانند آپشن های دیگری را نیز سفارش دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمربندهای ایمنی سبز یا قرمز، صندلی‌های جلوی سبک‌وزن و اسپورت اسپارکو و سقف فیبر کربنی اشاره نمود.

آلفارومئو جیولیا QV

یافتن نقطه‌ضعف در جیولیا کوادروفولیو واقعاً سخت است. با اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی نسبت به قبل بهبود یافته اما خب نسبت به سیستم بکار رفته در ب ام و کند عمل می‌کند؛ اما خب باید در نظر گرفت قیمت آلفارومئو از ۶۷۱۹۵ پوند شروع می‌شود که حدود ۱۰ هزار پوند ارزان‌تر از مرسدس-ای ام جی C63 می‌باشد.

آلفارومئو جیولیا QV

چندین سال پس از عرضه، جیولیا کوادروفولیو یکی از جذاب‌ترین سوپر سدان های بازار است. تجربه رانندگی این خودرو درست مشابه قبل بوده اما بهبودهای حداقلی اعمال شده باعث شده‌اند جیولیا بهتر از همیشه باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی بازنگری شده جیولیا هنوز عالی نیست اما خب می‌توان نقاط ضعف آن را فراموش کرد. نسل جدید ب ام و M3 کار سختی برای شکست دادن این ایتالیایی پراستعداد دارد.

مشخصات آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو

  • قیمت: ۶۷۱۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۳ لیتر در هر صد کیلومتر