0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک، هنرِ پرفورمنس!

وبسایت پدال: رنجروور جزو باسابقه‌ترین خودروسازان در زمینه تولید شاسی بلندها بوده و یکی از زیباترین محصولات این برند نیز ولار محسوب می‌شود. نسخه سطح بالای SVAutobiography دینامیک اگرچه در حد و اندازه‌های مدل SVR نیست اما پرفورمنس قابل‌توجهی ارائه می‌کند. آنچه از نظر خواهید گذراند تجربه سواری با این قدبلند لوکس و خوش‌تیپ است. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)

رنجروور ولار زیباترین محصول لندروور است؛ و اضافه شدن ویژگی‌های مدل SVAutobiography دینامیک باعث شده این شاسی‌بلند جذاب‌تر هم شود. چهار خروجی جدید اگزوز، رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی با قیمت ۱۳۰۰ دلار و نشان‌های زیبای SVAutobiography در دماغه و درب پشتی نشان دهنده ماهیت اسپورت تر این خودرو هستند. خودروهای تست شده با رنگ سفید و رینگ‌های نقره‌ای کمی محدود شده حس می‌شد اما قطعاً این خودرو در رنگ‌های گرم همچون قرمز یا نارنجی جذاب‌تر خواهد بود.

کابین ولار هم همانند بدنه فرسنگ‌ها از مدل پایه فاصله درد. همان تنظیمات دو صفحه لمسی به همراه صندلی‌های چرمی دیگر نسخه‌های ولار موجود هستند. تنها تفاوت بزرگ وجود غربیلک فرمان خاص SVAutobiography و پدال شیفترهای فلزی است. کابین هم مثل بدنه زیباست.

  • راحتی (امتیاز ۹ از ۱۰)

صندلی‌های این خودرو نه تنها بسیار زیبا هستند بلکه راحتی فوق‌العاده‌ای هم دارند. با تنظیمات برقی در ۲۰ جهت، عملکردهای سرد و گرم کننده و حتی ماساژ، ناراحت بودن روی صندلی‌ها امری غیرممکن است! حتی صندلی‌های ردیف دوم نیز راحت هستند.

در بحث فضای سر و پا، صندلی‌های جلو فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند دارند. صندلی‌های ردیف دوم اندکی تنگ‌تر هستند که دلیل آن سقف شیب‌دار ولار است. رقبایی همچون جگوار اف پیس SVR و جیپ گرند چروکی تراک هاوک در کل فضای پای بیشتری دارند اما قطعاً ولار حس تنگ بودن کابین را ندارد.

همچنین پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز فضای بار مناسبی وجود دارد. اگرچه فضای بار ۸۲۱ لیتری این خودرو نسبت به فضای ۹۶۳ لیتری مدل پایه کمتر است اما هنوز هم بهتر از اکثر رقبا می‌باشد. نکته دیگر اینکه کابین در اکثر اوقات مکانی بی‌صدا و آرام است.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۶ از ۱۰)

در سال ۲۰۲۰ هستیم و لندروور هنوز از سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی مایکروسافت استفاده می‌کند. اگرچه دو صفحه‌نمایش این خودرو زیبا هستند اما اینترفیس کاربری آن در صفحه بالایی ۱۰ اینچی ضعیف است. صفحه‌نمایش عملکرد کندی دارد. صفحه ۱۰ اینچی پایینی کمی بهتر بوده و اکثر عملکردها همچون کنترل سیستم تهویه، حالت‌های رانندگی و موقعیت صندلی‌ها را انجام می‌دهد. البته این صفحه نیز همچنان کند عمل می‌کند.

اما این تنها شکایت ماست. گرافیک هر دو صفحه خوب بوده و کابین پر از تجهیزات حس می‌شود. اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود داشته و هدآپ دیسپلی نیز یک آپشن ۹۷۰ دلاری است. پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز بسیار منعطف بوده و همه‌چیز را نشان می‌دهند. خریداران حتی می‌توانند عملکرد از راه دور لندروور را سفارش دهند که چیزهایی همچون میزان سوخت را از راه دور نشان داده و مالکان می‌توانند از طریق برنامه موبایلی آن‌ها را کنترل کنند. اوه سیستم صوتی مریدیان با ۱۷ بلندگو هم بسیار عالی است.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۹ از ۱۰)

ولار SVAutobiography دینامیک ۵۵۰ اسب بخاری یک شورش واقعی است. این خودرو به شدت از سکون شلیک شده و سیستم چهار چرخ محرک ارتقا یافته نیز تا ۱۰۰ درصد قدرت را به چرخ های عقب می‌فرستد. رنجروور می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای داشته و اگرچه قدرتش بیشتر از اف پیس SVR با همان پیشرانه نیست اما تنها دو دهم ثانیه کندتر بوده ولی در این حال نیز سریع حس می‌شود.

مدل SVAutobiography همچنین دارای سیستم اگزوز فعال جدیدی است که نه تنها سبک‌تر است بلکه به ایجاد صدای جذاب‌تر پیشرانه کمک می‌کند. این ولار صدای بسیار خوبی داشته و زمانی که خودرو را تحت‌فشار قرار دهید از این سمفونی لذت خواهید برد.

به این موارد باید فنرهای بادی سفت تر و دامپرهای تطبیقی بازنگری شده را اضافه کرد که باعث می‌شود خودرو هندلینگ بهتری داشته باشد. ولار هنوز به اندازه خودروهایی همچون ب ام و X5 M یا آئودی SQ8 تیز نیست اما به‌طور قابل‌توجهی در بخش تکان های بدنه خوب عمل کرده و فرمان بهتری دارد. همچنین ترمزها نیز قوی‌تر شده‌اند.

و اگر خواهان آفرود با ولار SVAutobiography باشید خواهید توانست این کار را انجام دهید. در تئوری، سیستم تعلیق بادی استاندارد باعث چند سانتی‌متری ارتفاع خودرو می‌شود و حتی یک دوربین در جلو وجود دارد که در هنگام عبور از مسیرهای سخت به کار می‌آید. البته با وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی و لاستیک‌های دیواره کوتاه پیرلی اسکورپیون، توصیه ما این است که به آفرود نروید.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

در سال ۲۰۲۰ تمامی مدل‌های ولار به‌صورت استاندارد با تجهیزات ایمنی فعال همچون ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک پشتی و تشخیص علائم ترافیکی عرضه می‌شوند. مدل حاضر در تست به پکیج دستیار راننده ۱۳۰۰ دلاری که شامل دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی است مجهز بود.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)

پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار و سیستم چهار چرخ محرک ولار SVAutobiography’s کم‌مصرف‌ترین ترکیب موجود نیستند. این شاسی‌بلند اسپورت مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۵.۶/۱۱.۷/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر داشته که در مقایسه با برخی رقبا مناسب‌تر است. گرند چروکی تراک هاوک ۷۰۷ اسبی مصرف سوخت ترکیبی ۱۸ لیتری دارد درحالی‌که مصرف جگوار، مزراتی لوانته تروفئو و ب ام و حدود ۱۵.۶ لیتر به‌صورت ترکیبی می‌باشد؛ اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند سریع و نسبتاً اقتصادی هستید باید تسلا مدل X پرفورمنس را انتخاب کنید.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۸ از ۱۰)

با قیمت ۹۶۵۷۰ دلاری قطعاً رنجروور ولار خودروی ارزانی نیست؛ اما موضوع عالی اینکه تقریباً همه‌چیز را با بهای ۹۰۷۹۰ دلاری به دست می‌آورید. مدل حاضر در تست حدود ۵ هزار دلار آپشن داشته که شامل چیزهایی همچون دستیار راننده ۱۳۰۰ دلاری، رینگ‌های ۱۳۰۰ دلاری و هدآپ دیسپلی ۹۷۰ دلاری بوده است.

رنجروور ولار SVAutobiography نسبت به دیگر خودروهای کلاس قیمت مناسبی دارد. اگرچه ولار یاد شده ارزان‌ترین خودروی کلاس نیست اما ارزان‌تر از بخش اعظم رقبای اصلی همچون تسلا مدل X پرفورمنس، مرسدس-ای ام جی GLE 63، ب ام و X5 M، پورشه کاین توربو و مزراتی لوانته تروفئو می‌باشد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۴ از ۱۰)

شما پیشرانه استثنایی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار لندروور را در اکثر محصولات این شرکت از اف تایپ اسپورت گرفته تا شاسی‌بلند بزرگ و لوکس رنجروور اسپورت پیدا خواهید کرد. ما این پیشرانه قوی، خوش‌صدا و پرفورمنس را دوست داریم؛ بنابراین وقتی که لندروور سال پیش اعلام کرد ولار SVAutobiography دینامیک را با این پیشرانه تولید خواهد کرد ما به شدت ذوق کردیم؛ و پس از چند روز تست این خودرو می‌توانیم به ولار تبریک بگوییم.

اگرچه این خودرو نسخه SVR کامل همچون پسرعموی خود یعنی جگوار اف پیس نیست اما هنوز هم در بحث پرفورمنس می‌درخشد. این خودرو از پیشرانه ۵۵۰ اسبی، سیستم تعلیق اسپورت، ترمزها و رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم اگزوز فعال سود می‌برد. این موارد به همراه کابینی لوکس و راحت باعث شده ولار موردبحث ترکیبی تقریباً عالی از پرفورمنس و اشرافیت باشد.

 

مشخصات رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: ۵۵۰ اسب بخار/۶۸۱ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۶/۱۱.۷/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۹۰۷۹۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۹۶۵۷۰ دلار