0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پشت فرمان آئودی RS5 کوپه 2020 جدید

وبسایت پدال: شش سال پیش و زمانی که مارک لیچ به عنوان مدیر طراحی ارشد آئودی منصوب شد این برند آخرین کارها را روی تولید نسل جدید A4 سدان و A5 کوپه انجام می‌داد. لیچ هرگز روی استایل این خودروها تأثیر نگذاشت اما این دو خودرو هم‌اکنون فیس لیفت شده‌اند و مدل پرچم‌دار RS5 که مشاهده می‌کنید تکمیل کننده تغییرات رخ داده در این خانواده است.

این مدل نیز دنباله‌روی RS4 آوانت فیس لیفت بوده است. در بخش جلو شاهد پروفایل اسپورت تری نسبت به برادر استیشن هستیم و جلوپنجره پهن‌تر و تخت‌تر شده و در زیر کاپوت نیز سه ورودی هوا را پذیرفته است. ورودی‌های هوای دو سمت جلوپنجره نیز بازنگری شده و حالا از عناصر همرنگ بدنه سود می‌برند. نهایتاً نیز یک جفت چراغ جلوی جدید باعث تکمیل تغییرات در دماغه شده‌اند.

وقتی به پروفایل جانبی RS5 نگاه کنید شاهد تغییر قوس چرخ ها و اضافه شدن رینگ‌های 19 اینچی استاندارد خواهید بود. به همین منوال رکاب‌ها نیز جدید بوده و در عقب نیز دیفیوزری جدید نصب شده است. نهایتاً نیز چراغ‌های عقب LED تکمیل کننده تغییرات ظاهری این خودروی کوپه بوده‌اند.

در مجموع می‌توانید نسخه‌های قبل و بعد از فیس لیفت RS5 را از یکدیگر تشخیص دهید اما تنها تغییر شاخص کابین اضافه شدن صفحه لمسی 10.1 اینچی است و البته پشت آمپرهای دیجیتالی هم گرافیک جدیدی دارند.

اما زیر کاپوت اتفاق خاصی نیفتاده است. پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی آئودی قدرت 444 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری داشته و از طریق سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به کف جاده منتقل می‌شود. در تئوری پرفورمنس این کوپه خوش‌تراش آلمانی می‌تواند قابل‌توجه باشد.

با فشار پا روی پدال گاز صدای زیبا اما نه‌چندان عالی از اگزوز به گوش خواهد رسید. اگر خواهان لذت ناب هستید باید پیشرانه 8 سیلندر مرسدس-ای ام جی C63 کوپه را بخواهید. البته پرفورمنس خط مستقیم RS5 عالی بوده و شما را در صندلی‌ها میخکوب می‌کند.

در شرایط رانندگی نرمال 40 درصد گشتاور به اکسل جلو و 60 درصد به اکسل عقب فرستاده می‌شود. زمانی که کشش خودرو از دست برود تا حداکثر 70 درصد گشتاور به جلو یا حداکثر 85 درصد به عقب می‌رود. شما هیچ‌کدام این حالات را متوجه نخواهید شد و مهندسان آئودی توازن فوق‌العاده‌ای در جریان قدرت به وجود آورده‌اند.

آیا واقعاً با خودروی هیجان‌انگیزی طرف هستیم؟ نه تا زمانی که دکمه جدید RS را روی فرمان فشار دهید. با انجام این کار همه‌چیز تیزتر شده و فرمان و شاسی نیز سفت تر می‌شود. فشار این دکمه به مدت سه ثانیه باعث غیرفعال شدن سیستم کنترل پایداری می‌شود. البته با وجود سیستم کواترو، RS5 طبیعی عمل کرده و کمی به بیش فرمانی تمایل دارد.

در کل این خودرو بسیار شبیه آن چیزی است که قبلاً بود. شکی وجود ندارد که RS5 خودروی سریعی بوده اما حقه‌های خاص ب ام و M4 فعلی یا خشونت هیجان‌انگیز C63 را ندارد. این خودرو بیشتر روی راحتی و ریلکس بودن در عین ارائه پرفورمنس بالا تمرکز کرده است. RS5 خودرویی است که باید تحت‌فشار قرار گیرد و بنابراین اگر خواهان هیجان واقعی هستید به دنبال گزینه‌های دیگری بروید.

قیمت مدل فیس لیفت RS5 در بریتانیا از 69595 پوند شروع می‌شود اما نسخه پرچم‌دار ورسپرانگ بهای 87425 پوندی دارد. از جمله تجهیزات استاندارد مدل پایه می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 19 اینچی، ناوبری، کروز کنترل اتوماتیک، صندلی‌های اسپورت و چرمی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و… اشاره کرد.

آئودی RS5 تقریباً بهتر از قبل شده است. بسیاری از طرفداران از ظاهر گیراتر و خشن این خودرو خوششان خواهد آمد اما ویژگی‌های اصلی آن دست نخورده‌اند؛ بنابراین اگرچه با یک کوپه پرفورمنس و کاربردی طرف هستیم اما RS5 درگیر کننده ترین خودروی اسپورت بازار نیست. این خودرو می‌توانست هیجان بیشتری را به راننده بدهد.

مشخصات آئودی RS5 کوپه ورسپرانگ

  • قیمت: 87425 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/600 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 9 لیتر در هر صد کیلومتر