0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مکس ورشتپن خودروی ایمنی آستون‌مارتین را مثل لاک‌پشت می‌داند!

در گرند پری استرالیا، خودروی ایمنی آستون‌مارتین ونتیج که ستارهٔ سابق مسابقات DTM «برند مایلندر» پشت فرمان آن نشسته بود، به خاطر خروج کارلوس ساینز از مسابقه و همین‌طور تصادف سباستین فتل دو بار وارد پیست شد؛ اما ازآنجایی‌که در آن زمان اکثر رانندگان از لاستیک‌های هارد استفاده می‌کردند، در تلاش بودند لاستیک‌های خود را پشت سیفتی کار گرم نگه دارند زیرا ونتیج از مرسدس AMG GT بلک سریز که در نیمی از مسابقات به‌عنوان سیفتی کار انجام‌وظیفه می‌کند کُندتر است. از سال گذشته، در مسابقات فرمول یک به‌طور مشترک از محصولات مرسدس بنز و آستون‌مارتین به‌عنوان خودروهای ایمنی و پزشکی استفاده می‌شود.

 

ونتیج از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده می‌کند که در اینجا ۵۳۵ اسب بخار قدرت را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر اما مرسدس برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات فرمول یک، AMG GT بلک سریز ۷۳۰ اسب بخاری را به‌عنوان سیفتی کار ارائه کرده است که در مسابقات بحرین و عربستان مورداستفاده قرار گرفت. این مرسدس از آستون‌مارتین به یک خودروی مسابقه‌ای بسیار نزدیک‌تر است و گفته می‌شود در هر دور حدود پنج ثانیه سریع‌تر عمل می‌کند. حال ورشتپن که قبل از کنار رفتن از مسابقه در هردو استارت مجدد در جایگاه دوم پشت چارلز لکلرک قرار داشت گفته است:

آستون مانند یک لاک‌پشت بود و مانع از شروع مجدد مسابقه با گرمای کافی در لاستیک‌های پیرلی می‌شد

ورشتپن با عصبانیت گفته است:

چسبندگی بسیار کمی داشتیم و سیفتی کار آن‌قدر آرام حرکت می‌کرد که شبیه یک لاک‌پشت بود. باورنکردنی است. وقتی خودروی آسیب‌دیده‌ای در پیست وجود نداشت، من نمی‌فهمم چرا باید این‌قدر آرام رانندگی کنیم. مطمئناً سیفتی کار مرسدس به خاطر آئرودینامیک بیشتر سریع‌تر است چون این آستون‌مارتین واقعاً کُند است. قطعاً به چسبندگی بیشتری نیاز است چون لاستیک‌های ما سرد بودند

برندهٔ گرند پری ملبورن، لکلرک نیز با رقیب خود دراین‌باره موافق است اما گفته است وقتی دیده مایلندر چقدر تلاش می‌کند تا با سرعت بیشتری حرکت کند، نخواسته در رادیو اعتراضی داشته باشد. رانندهٔ فراری گفته است:

صادقانه بگویم، همیشه [سیفتی کار] خیلی کند به نظر می‌رسد زیرا ما در آن خودروهای فرمول یک چسبندگی بسیار زیادی داریم و این خیلی خیلی دشوار است خصوصاً با آن لاستیک‌هایی که همهٔ ما استفاده می‌کردیم که هارد بود. من بشدت در تلاش بودم تا مقداری گرما در آن‌ها نگه دارم. صادقانه بگویم می‌خواستم اعتراض کنم اما بعد دیدم که سیفتی کار در پیچ‌ها چقدر سر می‌خورد و فکر نمی‌کردم بتواند سرعتی بیش از این داشته باشد؛ بنابراین نمی‌خواستم فشار زیادی وارد کنم. مطمئناً با خودروهایی که هم‌اکنون داریم، حفظ دمای لاستیک‌ها پشت سیفتی کار بسیار دشوار است

جورج راسل، رانندهٔ مرسدس که در جایگاه سوم قرار گرفت نیز با کنایه گفته است ما مشکلی با سیفتی کار مرسدس AMG نداریم!