0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مقایسه سدان های ژاپنی و آلمانی: تویوتا آوالون در برابر فولکس‌واگن آرتئون

پیش از آنکه بگویید کارشناسان تویوتا آوالون و فولکس‌واگن را رقیب مستقیم خود نمی‌دانند کافی است از خود بپرسید آیا این دو خودرو واقعاً تفاوت‌های زیادی باهم دارند؟!

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/5-vw-arteon-comp-9.jpg

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/5-vw-arteon-comp-10.jpg

 

ابعاد آن‌ها به نوعی مشابه بوده و قیمت پایه هر دو نیز تقریباً برابر است. همچنین هر دو از استایلی دینامیک سود برده و در کل محصولاتی نزدیک به لوکس‌ها محسوب می‌شوند که دلیل آن کیفیت ساخت بالا و کابین‌هایی مجهز است.

آرتئون از آوریل سال پیش وارد بازار آمریکا شده درحالی‌که پنجمین نسل آوالون از می 2018 در این کشور عرضه می‌شود؛ اما با این وجود هنوز هم نمی‌دانیم که چرا فروش آوالون بیش از 10 برابر بهتر از آرتئون است. شاید خریداران آوالون حتی نمی‌دانند که پرچم‌دار فولکس‌واگن در بازار آمریکا حضور دارد.

فولکس‌واگن آرتئون

برخی افراد آرتئون را یک سدان چهار درب فول سایز می‌دانند و برخی دیگر نیز از آن به عنوان فست بکی چهار درب نام می‌برند هرچند همه‌ی ما می‌دانیم که خودروسازان دوست دارند از روش‌های خاص بازاریابی برای محصولات خود استفاده کنند.

بازهم می‌گوییم این‌ها واژه‌های بازاریابی خاص خودروسازان هستند و آرتئون را نیز می‌توان خودرویی خانوادگی دانست که دلیلش ابعاد کلی و شکل بدنه کاربردی‌اش می‌باشد. این خودرو همچنین از صندلی عقب عادی استفاده می‌کند و بنابراین 5 نفر می‌توانند داخل کابین بنشینند؛ و بله آوالون هم تونل گیربکس استانداردی داشته و بنابراین صندلی وسط در عقب خیلی راحت نخواهد بود.

بیایید نگاهی به ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. پنجمین نسل تویوتا آوالون طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4980/1850/1440 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز 2870 میلی‌متر است. آرتئون هم طول/عرض/ارتفاع 4864/1869/1448 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری‌اش به 2842 میلی‌متر می‌رسد.

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/toyota-avalon-1.jpg

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/1-vw-arteon-comp-2.jpg

 

بنابراین آرتئون پهن‌تر و قدبلندتر بوده و فاصله بین محوری آن 2.5 سانتی‌متر کمتر از رقیب می‌باشد. تفاوت طول دو خودرو به حدی نیست که باعث ایجاد تفاوت‌های ساختاری شود.

 https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/02/2020-Toyota-Avalon-TRD-13.jpg

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/12/26-3-vw-arteon-2.jpg

 

وبت به قیمت و مشخصات می‌رسد. در یک‌طرف آوالون XLE قرار می‌گیرد که قیمت 35785 دلاری دارد. آرتئون SE نیز با قیمت پایه 35995 دلاری عرضه می‌شود.

در آوالون به‌صورت استاندارد شاهد تجهیزاتی همچون صفحه‌نمایش 9 اینچی، اپل کارپلی، چراغ‌های جلو و عقب LED، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل راداری، استارت دکمه‌ای، چهار پورت UDB، بسته ایمنی تویوتا، پایش نقاط کور، ترمز ترافیک و… خواهید بود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/4-vw-arteon-comp-6.jpg

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/toyota-avalon-4.jpg

نیروبخش این خودرو هم پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 301 اسب بخار و گشتاور 362 نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 6 ثانیه‌ای می‌شود.

خب بیایید نگاهی به تجهیزات و مشخصات آرتئون بیندازیم. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلو و عقب LED، جلوپنجره کرومی، شیشه‌های بدون فریم، صندلی‌های چرمی و گرم شونده، صندلی‌های جلوی برقی با تنظیم در 12 جهت، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صفحه‌نمایش 8 اینچی، دو پورت USB، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/toyota-avalon-2.jpg

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/2-vw-arteon-comp-8.jpg

 

فولکس‌واگن از نظر تجهیزات ایمنی هم کم نگذاشته است به‌گونه‌ای که هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک پشتی و… نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.

آرتئون نیروی خود را از پیشرانه 2 لیتری توربو که قدرت 268 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری دارد می‌گیرد. این خودرو به مدد گیربکس 8 سرعته اتوماتیک شتاب 6.3 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

اگرچه همیشه می‌توان گفت آوالون به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود و آرتئون از این ویژگی بی‌بهره است اما اگر با دقت نگاه کنید خواهید دید که شباهت‌های دو خودرو بیشتر از تفاوت‌های آن‌هاست.

 

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/toyota-avalon-3.jpg


https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/05/3-vw-arteon-comp-4.jpg

فولکس‌واگن با اتخاذ تصمیمی هوشمندانه آرتئون را به عنوان محصولی نسبتاً لوکس بازاریابی کرد. در واقع اگر هم‌اکنون به وب‌سایت این برند مراجعه کرده و روی آرتئون کلیک کنید آن را با عنوان “سدان اسپورت و پریمیوم” مشاهده خواهید کرد.

بنابراین اگر شما خریدار تویوتا آوالون بوده و مشتاقید ببینید که آیا فولکس‌واگن جایگزینی برای شما دارد یا خیر پس بهتر است نگاهی به آرتئون بیندازید. واژه‌ی “پریمیوم” شاید روی تصمیم شما تأثیرگذار باشد و اگر روی هزینه‌های نگهداری حساس باشید این موضوع اهمیت زیادی خواهد داشت. سپس به واژه سدان اسپورت می‌رسید، هرچند آرتئون نه اسپورت است و نه یک سدان سنتی. در واقع این واژه به نوعی شبیه ب ام و سری 4 گرن کوپه می‌باشد.

در واقعیت آرتئون جایگزینی بسیار خوب برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و دیگر سدان های 4 درب فول سایز است؛ اما آیا این به معنی گزینه‌ای بهتر است؟ انتخاب با شماست…

کدام خودرو را بیشتر می‌پسندید؟

راینمایش نتایج
Crowdsignal.com