0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی نسخهٔ جاده‌ای برابم BT62R با قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا

برابم (Brabham) یک خودروساز استرالیایی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اولین محصول این شرکت یک سوپراسپرت مخصوص پیست بنام BT62 بود که در همان سال ۲۰۱۸ معرفی شد. سپس در نوامبر ۲۰۱۹ این شرکت نسخهٔ مسابقه‌ای سوپراسپرت خود را هم برای شرکت در مسابقات استقامتی بریت‌کار معرفی کرد. حال خانوادهٔ BT62 گسترده‌تر شده زیرا برابم نسخهٔ خیابانی آن‌را هم با نام BT62R معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید برخلاف دو برادر قبلی‌اش می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کند.

ازجملهٔ تغییرات BT62R نسبت به نسخه‌های مخصوص پیست قبلی می‌توان به ارتفاع متغیر برای رانندگی در شرایط مختلف (جاده یا پیست)، سیستم اگزوز جدید برای کاهش سروصدای کابین، تهویه مطبوع، گرم‌کن شیشهٔ جلو، سیستم صوتی قابل سفارش، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب جدید، صندلی‌های جدید جاده‌ای و تایرهای جاده‌ای اشاره کرد. خریداران می‌توانند این سوپراسپرت استرالیایی را در دو نسخهٔ ویژه بنام سری سیگنیچر و سری سلبریشن هم سفارش دهند که اگر دومی را انتخاب کنند از لوگو و نشان‌هایی از جنس طلای ۱۸ عیار، کابین سفارشی کربنی و پکیج پیست اختصاصی شامل بال عقب، اسپلیتر و دیفیوزر برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل برابم «دن مارکس» دربارهٔ این نسخهٔ جاده‌ای گفته است:

معرفی BT62R یک موفقیت بزرگ برای تیم برابم اتومتیو است. تمام طراحی و مهندسی لازم برای تبدیل BT62 مخصوص پیست به BT62R جاده‌ای توسط تیم مهندسی داخلی ما انجام شده که شاهدی عالی برای تلاش و تخصص آن‌ها است. این یک نقطهٔ عطف مهم برای برابم اتومتیو است زیرا ما را به سمت معرفی خودروی بعدی خود در سال آینده هدایت می‌کند که سوپراسپرتی کاملاً جاده‌ای خواهد بود. طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این فصل جذاب بعدی اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر خریداران می‌توانند طعم رانندگی با یک برابم در جاده را با BT62R بچشند

مهم‌ترین قسمت BT62 اما پیشرانهٔ آن است زیرا در سینهٔ این خودرو یک موتور ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که برابم ادعا می‌کند بالاترین خروجی را در بین همهٔ موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی دنیا دارد. این موتور ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکونشیال انتقال پیدا می‌کند. ضریب‌های این گیربکس نیز اصلاح شده تا برای استفاده در جاده مناسب‌تر باشد.

برای اینکه BT62R به خودرویی جاده‌ای قانونی تبدیل شود، برابم مجبور شده آن‌را به ریموت کنترل برای قفل درها، همهٔ چراغ‌های موردنیاز، آینه‌های جانبی و ویژگی‌های کاربردی دیگری مثل داشبورد دیجیتالی مجهز کند. این سوپراسپرت جاده‌ای همچنین به دوربین دید عقب هم مجهز شده تا راننده بتواند هنگام دنده‌عقب رفتن پشت خودرو را ببیند. برابم BT62R در هردو نسخهٔ فرمان راست و فرمان چپ تولید می‌شود و اولین نمونه‌های آن طی هفته‌های آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.