0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی مزدا ۳ با پیشرانه توربو و سیستم چهار چرخ محرک

مزدا با انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی اعلام کرده بود هشتم جولای از نسخه توربوی مزدا ۳ رونمایی خواهد کرد؛ اما شاخه‌ی مکزیک مزدا ظاهراً تا آن زمان منتظر نمانده است. نسخه قوی‌تر این هاچبک کامپکت به‌صورت غیرمنتظره‌ای در مکزیک رونمایی شده است.

مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ دارای پیشرانه بنزینی توربو از نسخه ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی توربو استفاده می‌کند که قدرت ۲۲۷ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد. شاید این ارقام برای شما آشنا به نظر برسد که این‌گونه نیز هست زیرا همین پیشرانه در مزدا ۶ و CX-5 نیز نصب شده است.

این پیشرانه منحصراً با گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. هنوز مشخص نیست که نسخه آمریکایی مزدا ۳ نیز همین قدرت را خواهد داشت یا خیر هرچند انتظار نمی‌رود تفاوت قابل‌توجهی بین دو خودرو باشد.

علیرغم پیشرانه قوی‌تر انتظار احیای مزدا اسپید ۳ را نداریم زیرا این خودرو درست شبیه نسخه استاندارد مزدا ۳ است. البته خودروی موردبحث از تجهیزات مناسبی برخوردار بوده به گونه‌ای که مشتریان مکزیکی شاهد سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، سانروف برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و چراغ‌های جلوی LED خواهند بود. این خودرو از ۲۰ جولای وارد بازار خواهد شد و با تریم های تورینگ و سیگنیچر در دسترس خواهد بود. قیمت این دو تریم نیز به ترتیب حدود ۲۲ هزار و ۲۳۸۰۰ دلار خواهد بود.

طرفداران مزدا همیشه منتظر تولید نسخه قدرتمند از نسل فعلی مزدا ۳ بوده‌اند و حالا این خودرو با نیروگاهی قوی‌تر عرضه شده است. البته شاید این یک هاچبک پرچم‌دار و داغ نباشد اما خب یک قدم در مسیری صحیح ارزیابی می‌شود. استفاده از گیربکس دستی هم توجیه‌پذیر است زیرا این خودرو ماهیت پرفورمنس دارد.