- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
لکسس اقدام به بهبود سدان لوکس ES در بازار ژاپن کرده است.
اگرچه استایل این خودرو در مدل سال ۲۰۲۱ خود تغییری نداشته اما ES بازار ژاپن به تجهیزات ایمنی و رفاهی جدید و همچنین باتری بهتر برای قوای محرکه هیبریدی خود مجهز شده است. اول به باتری جدید اشاره میکنیم که در مدل ES 300h بکار رفته است، این خودرو در واقع تنها قوای محرکه موجود برای مشتریان ژاپنی میباشد. این خودرو هماکنون بجای باتری نیکل-هیدروژن قدیمی از باتری لیتیوم-یون جدیدی استفاده کرده و راندمان بهتری را به ارمغان میآورد.
لکسس ES 300h هماکنون در سیکل ترکیبی WLTC مصرف سوخت ۴.۸ لیتری در هر صد کیلومتر دارد. البته قدرت و گشتاور این خودرو تغییری نداشته و قوای محرکه ۲.۵ لیتری هیبریدی آن قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری تولید میکند.
در زمینه ایمنی، مدل ES F اسپورت بجای آینهبغلهای سنتی با دوربینهای دیجیتالی هم عرضه میشود. این آینههای دیجیتالی هماکنون خطوطی را نیز روی دو مانیتور نمایش میدهند تا راننده بهتر بتواند فاصله با دیگر خودروها و موانع را تخمین بزند. فاصله بین این خطوط ۵ متر میباشد.
تمامی مدلهای لکسس ES مدل ۲۰۲۱ علاوه بر بهبود سیستم دوربین دید عقب از ترمز پارک و سیستم پایش نقاط کور استاندارد سود میبرند. این خودروساز ژاپنی همچنین صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی را بهروز کرده و این سیستم هماکنون از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. همچنین محفظه شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند در کنسول مرکزی بزرگتر شده است.