0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی رسمی سوپراسپرت مازراتی MC20

پس از انتشار تیزرهای مختلف و تأخیر به خاطر شیوع بیماری کرونا، مازراتی سرانجام سوپراسپرت کاملاً جدید MC20 خود را رسماً رونمایی کرده است. شاید مهم‌ترین ویژگی این خودرو پیشرانهٔ آن باشد زیرا در سینهٔ MC20 یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی کاملاً جدید قرار گرفته که صددرصد ساخت مازراتی است. این موتور به سیستم احتراق برگرفته از فرمول یک و سیستم تزریق سوخت دوگانه مجهز شده که به لطف این ویژگی‌ها ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، MC20 در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. علاوه بر این پیشرانهٔ درون‌سوز، مازراتی یک قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را هم برای سوپراسپرت خود در نظر گرفته که البته فعلاً مشخصات کامل آن‌را اعلام نکرده است. بااین‌حال گفته شده MC20 الکتریکی ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بُرد این نسخه نیز ۳۲۳ کیلومتر اعلام شده است.

در ساختار MC20 از فیبر کربن زیادی استفاده شده و به همین دلیل وزن آن به زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم رسیده است تا از لحاظ نسبت قدرت به وزن در کلاس خود بهترین باشد. در بخش طراحی بیرونی خودرو هم در جلو شاهد جلوپنجرهٔ عریض و اسپلیتر برجسته‌ای هستیم که بالاتر از آن‌ها چراغ‌های LED و دریچه‌هایی برای کمک به تولید داون‌فورس جای گرفته‌اند.

در نمای جانبی سوپراسپرت مازراتی درهایی جلب‌توجه می‌کنند که به سمت بالا باز می‌شوند و نوید سهولت در ورود و خروج را می‌دهند. دستگیره‌های در از نوع بیرون‌آی، رکاب‌های آئرودینامیکی، سقف شناور و رینگ‌های ۲۰ اینچی هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. وظیفهٔ متوقف کردن این سوپراسپرت ایتالیایی بر عهدهٔ دیسک‌های خنک شونده با قطر ۳۸۰ میلی‌متر در جلو و ۳۵۰ میلی‌متر در عقب است درحالی‌که امکان سفارش دیسک‌های کربن سرامیکی هم وجود دارد که ۱۰ میلی‌متر در جلو و عقب بزرگ‌تر هستند.

احتمالاً جذاب‌ترین نمای MC20 قسمت عقبی آن است زیرا در اینجا گلگیرهای پهن، دو سر اگزوز اسپرت در بالای یک دیفیوزر بزرگ، خروجی‌های هوا، چراغ‌های LED باریک و شیشهٔ عقب با طرح نیزهٔ سه ‌شاخ لوگوی مازراتی، نمای زیبا و جالبی را ایجاد کرده‌اند. به گفتهٔ مازراتی، طراحی و آئرودینامیک MC20 به لطف بیش از هزار شبیه‌سازی کامپیوتری و دو هزار ساعت کار در تونل باد دالارا، عالی خواهد بود به‌گونه‌ای که ضریب درگ آن به کمتر از ۰.۳۸ رسیده است. مازراتی همچنین ساخت نسخهٔ کانورتیبل این سوپراسپرت را هم تأیید کرده است که احتمالاً سال آینده معرفی خواهد شد.

MC20 در داخل از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. کنسول مرکزی با روکش فیبر کربنی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و انتخاب‌گر حالات رانندگی با حالت‌های GT، مرطوب، اسپرت، کورسا و ESC خاموش هم دیگر ویژگی داخلی این سوپراسپرت ایتالیایی است. در اینجا همچنین غربیلک فرمان فیبر کربنی، دکمه‌های بزرگ برای استارت و لانچ کنترل، پدال‌های آلیاژی، صندلی‌های سابلت و سیستم صوتی Sonus Faber هم به چشم می‌خورد.

قرار است تولید MC20 از اواخر امسال آغاز شود اما مازراتی از هم‌اکنون سفارشات خرید آن‌را می‌پذیرد. طبق گزارش‌ها، قیمت این ماشین در ایالات‌متحده از ۲۱۰ هزار دلار شروع می‌شود.

 

[دانلود ویدئو]