0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی دوج دورانگو هلکت ۷۱۰ اسبی، قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا

دوج به‌طور هم‌زمان مدل ۲۰۲۱ هر سه محصول دورانگو، چلنجر و چارجر خود را معرفی کرده که خبرهای خوبی را برای طرفداران به همراه دارند. یکی از مهم‌ترین این خبرها، معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ دورانگو همراه با ارائهٔ نسخهٔ آتشین هلکت است. این یعنی سرانجام همان چیزی که طرفداران خواهان آن بودند انجام گرفت و دورانگو به نیروگاه توانمند هلکت مجهز شد؛ بنابراین حالا در سینهٔ این قوچ خشمگین نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هرچند دورانگو هلکت کمی قدرت کمتری نسبت به چلنجر هلکت ۷۱۷ اسب بخاری دارد اما با عبور از جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک ۷۰۷ اسب بخاری، حالا رسماً قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا محسوب می‌شود. بدین ترتیب، دورانگو هلکت با اختلاف بیش از ۱۰۰ اسب بخار از ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن و مرسدس GLE63 S AMG قوی‌تر است و تنها پورشه کاین توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت به آن نزدیک است. به لطف این نیروی عظیم، دورانگو هلکت ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

این هیولا همچنین مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند اما حتی اگر این اعداد به‌اندازهٔ کافی دیوانه‌وار نباشد، باید بدانید که دورانگو هلکت می‌تواند نزدیک به ۴ تن را هم یدک بکشد. برای رسیدن به ۷۱۰ اسب بخار قدرت و چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای، مهندسان دوج از یک سوپرشارژر عظیم ۲.۴ لیتری با روتورهای دوقلو استفاده کرده‌اند که قادر به چرخش در ۱۴,۶۰۰ rpm بوده و فشار بوستی برابر با ۱۱.۶ psi را ارائه می‌کند. نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که همان گیربکس مورداستفاده در جیپ ترک‌هاوک است.

اما تنها تغییر دورانگو هلکت تجهیز به پیشرانهٔ سوپرشارژ قدرتمند نیست بلکه مهندسان دوج دیگر قسمت‌های آن‌را هم ارتقاء داده‌اند تا با نیروی عظیم پیشرانه هماهنگ شوند. به‌عنوان‌مثال، این شاسی‌بلند جهنمی به سیستم تعلیق اسپرت مجهز شده که هرچند بر اساس تعلیق دورانگو SRT شکل گرفته اما اصلاحاتی در آن صورت گرفته است. به گفتهٔ دوج، این اصلاحات موجب کاهش کم‌فرمانی و بادی‌رول و همین‌طور بهبود پاسخگویی در پیچ‌ها می‌شود. البته در تعلیق دورانگو SRT هم برای مدل ۲۰۲۱ تغییرات مشابهی صورت گرفته اما انتظار می‌رود نسخهٔ هلکت هنوز هم کمی بهتر از برادر ضعیف‌تر خود عمل کند.

دورانگو هلکت روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون چهارفصل پوشیده شده‌اند. پشت این رینگ‌ها، سیستم ترمز برمبو با دیسک‌های ۱۵.۸ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳.۸ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب قرار گرفته‌اند. به لطف این ترمزها، خودرو از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۵ متر متوقف می‌شود که از بسیاری از خودروهای اسپرت دونفره هم بهتر است.

برای مدل ۲۰۲۱ کل خانوادهٔ دورانگو در بیرون مورد فیس‌لیفتی جزئی قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین تغییرات آن گرافیک جدید چراغ‌های جلو با طرحی مشابه رم هوی دیوتی، جلوپنجرهٔ بازطراحی شده که سدان چارجر را به یاد می‌آورد و به‌روزرسانی‌هایی در سپر جلو است. دراین‌بین اما مدل هلکت به لطف جلوپنجرهٔ تماماً مشکی، اسپلیتر جلو، دریچه هوای روی کاپوت، رینگ‌های خاص هلکت، سر اگزوزهای بزرگ و اسپویلر منحصربه‌فرد عقب، نمای تهاجمی‌تری دارد. این اسپویلر در سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. همچنین برخلاف سایر مدل‌های دورانگو، نسخهٔ هلکت فاقد چراغ‌های مه شکن جلو است زیرا به‌منظور خنک کردن بیشتر موتور، بجای آن‌ها ورودی‌های هوا تعبیه شده است.

تغییرات داخلی دورانگو مدل ۲۰۲۱ اما بسیار اساسی‌تر بوده و کابین آن با طراحی جدید داشبورد و بازطراحی پانل میانی و کنسول مرکزی، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود پیدا کرده و حالا بسیار زیباتر و مدرن‌تر شده است. علاوه بر این، شاسی‌بلند فول سایز دوج به صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی جدیدی هم مجهز شده که بزرگ‌ترین نمونه در کلاس خود محسوب می‌شود و نسل بعدی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 فیات-کرایسلر را ارائه می‌کند. البته این نمایشگر بزرگ فقط در مدل‌های R/T، SRT و هلکت ارائه می‌شود و تیپ پایهٔ دورانگو به‌صورت استاندارد از نمایشگر ۸.۴ اینچی استفاده می‌کند. هردو مدل اسپرت SRT و هلکت این ماشین از غربیلک فرمان D شکل جدیدی با پدال‌های تعویض دندهٔ یکپارچه برخوردار شده‌اند که از چارجر و چلنجر گرفته شده است. در همین حال، نسخهٔ هلکت به صندلی‌های چرمی ناپا با گرم‌کن، تهویه، تریم جیر و لوگوی دوخته‌شدهٔ هلکت هم مجهز شده است.