- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
وبسایت پدال: پس از معرفی مدل بنزینی B3 در اواخر سال 2019، کمپانی آلپینا هماکنون از مدل دیزلی D3 S رونمایی کرده است.
این خودرو که به دو صورت سدان و تورینگ عرضه میشود حداقل در تئوری میتواند به ب ام و M3 دیزلی نزدیک شود. ما به این دلیل میگوییم که پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل D3 S قدرت 355 اسب بخاری را بین دورهای 4000 تا 4200 پیشرانه تولید میکند.
قدرت این خودرو 15 اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد یعنی ب ام و M340d میباشد. از نظر گشتاور، آلپینا D3 S عدد 730 نیوتون متر را نشان میدهد که 30 واحد بیشتر از M340d است.
D3 S از نظر دینامیکی هم ناامید کننده نخواهد بود زیرا آلپینا قول پاسخ عالی پدال گاز در دورهای پایین و همچنین پیشرانهای با دوران بالا را داده چیزی که پیشرانههای دیزلی مدرن معمولاً از انجام آن عاجزند. برای اولین بار در تاریخ ب ام و آلپینا، D3 S از تکنولوژی هیبریدی ملایم سود میبرد و به همین خاطر بوست الکتریکی 11 اسبی به ویژه در سرعتهای پایین ارائه میشود. این سیستم همچنین باعث بهبود راندمان و مصرف سوخت میشود.
این پیشرانه با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF و سیستم چهار چرخ محرک xDrive همکاری میکند. آلپینا از توزیع مناسب گشتاور بین چرخ ها اطمینان حاصل کرده است.
از نظر پرفورمنس باید گفت آلپینا D3 S 2021 سدان شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.6 ثانیهای داشته درحالیکه مدل تورینگ دو دهم ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت این دو خودرو نیز به ترتیب به 273 و 270 کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه شتاب این مدل با ب ام و M340d استوک یکسان بوده اما سقف سرعت آنها بهطور قابلتوجهی بالاتر رفته است.
همانند دیگر محصولات آلپینا، D3 S برای جاده مخصوصاً اتوبان طراحی شده و تمرکز چندانی روی پیست ندارد. با این وجود خودروی یاد شده هنوز هم با سیستم تعلیق اسپورت برگرفته از مدل قویتر B3 عرضه میشود.
این خودرو هماکنون با قیمت 70500 یورویی در آلمان عرضه شده و مدل تورینگ آن نیز 71900 یورو قیمت دارد. اولین نمونههای این خودرو از نوامبر 2020 به دست مشتریان خواهند رسید.