- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
شرکت ایتالیایی زاگاتو در سال های اخیر همکاری نزدیکی با استون مارتین داشته و یکی از برجسته ترین پروژههای این دو شرکت مدل ونتیج V12 زاگاتو و البته مدل نفسگیر DBS GT زاگاتو بوده است؛ اما اگرچه خود استون مارتین نیازی به معرفی ندارد اما جدیدترین پروژه زاگاتو باید بیشتر معرفی شود. در این پروژه شرکت نه چندان شناخته شده ایتالیایی با نام ایزو ریولتا IsoRivolta درگیر بوده است.
محصول جدید زاگاتو با نام ایزو ریولتا GTZ شناخته میشود و در واقع ادای احترامی به خودروی A3/C ایزو ریولتا در سال ۱۹۶۳ میباشد. این خودرو شاید بتواند جایگزینی جالب برای سوپر GT های ایتالیایی همچون فراری ۸۱۲ سوپرفست باشد.
GTZ که به عنوان یک گرن توریسمو معرفی شده تنها به تعداد ۱۹ دستگاه تولید خواهد شد و از این تعداد ۹ دستگاه قبلا سفارش داده شده است. ما مطمئنیم شما هم از بدنهی تمام کربنی و جذاب این خودرو خوشتان آمده است. هرچند اگر نشان مزراتی هم روی بدنه نقش میبست خیلی تعجب نمیکردیم.
البته ارتباط طراحی این خودرو با A3/C واضح بوده و یکی از این موارد کاپوت تخت و کم ارتفاعش است. در بخش عقب هم چهار چراغ گرد دیده میشود که شبیه نمونههای بکار رفته در فراری ۸۱۲ سوپرفست است. زیر کاپوت این خودرو ارتباطی به ایتالیا نداشته و GTZ به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۸ لیتری سوپرشارژردار کوروت Z06 مجهز شده است. البته حجم این پیشرانه نسبت به کوروت افزایش یافته است.
نباید از انتخاب زاگاتو تعجب کرد زیرا نسخه اصلی A3/C که با نام ایزو گریفو شناخته میشد از قوای محرکه کوروت استفاده کرده بود؛ اما چرا زاگاتو بجای پیشرانه کوروت جدید C8 از کوروت Z06 C7 استفاده کرده است؟ خب طراحی پیشرانه وسط کوروت جدید با طراحی GTZ هماهنگی نداشته است.
زاگاتو میگوید بیش از ۴۵۰۰ نفر عضو کلوب ایزو ریولتا بوده و برای آنها GTZ یک بازگشت بسیار ویژه محسوب میشود. قیمت GTZ فعلا اعلام نشده اما انتظار میرود اولین نمونههای آن در ماه اکتبر بدست مشتریان برسند.