0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
قلب موستانگ شلبی GT500 در سینهٔ نسل جدید فورد رپتور قرار می‌گیرد

جنگ اسب بخار به دنیای پیکاپ‌ها هم سرایت کرده است. دوج به‌تازگی پیکاپ قدرتمند رم TRX را با پیشرانهٔ هلکت معرفی کرده است و به نظر می‌رسد فورد هم می‌خواهد پاسخ قدرتمندی به این حرکت رقیب خود بدهد زیرا یک منبع موثق از داخل فورد ادعا کرده است که این شرکت بدون شک نسل جدید پیکاپ رپتور را به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 با قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار مجهز خواهد کرد. به گفتهٔ این منبع، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 شلبی در رپتور قدرتی بین ۷۲۵ تا ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت که افزایش چشمگیری نسبت به موتور ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست رپتور کنونی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

منبع داخلی فورد دراین‌باره گفته است:

ما مجبور شدیم با رم مقابله کنیم زیرا می‌دانستیم که آن‌ها موتور هلکت را در TRX نصب کرده‌اند

هرچند فورد به‌طور رسمی در مورد نسل بعدی رپتور حرفی نزده اما جالب است که این اطلاعات تنها چند روز بعد از رونمایی رم TRX افشا شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد فورد نمی‌خواهد در بخش پیکاپ‌های فول سایز، رم پیشتاز باشد. بااین‌حال مطمئناً پیشرانهٔ هشت سیلندر GT500 روی قیمت رپتور تأثیر خواهد گذاشت. قیمت نسل کنونی این پیکاپ آفرودی از ۵۵ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ رم TRX برابر با ۷۰ هزار دلار است؛ بنابراین ممکن است سیلندرهای بیشتر، قیمت رپتور جدید را هم به ۷۰ هزار دلار برسانند اما در این صورت ممکن است فورد با خطر ریزش خریداران مواجه شود.

بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که فورد نسخهٔ ارزان‌تری از نسل آیندهٔ رپتور را هم با قیمتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ارائه کند زیرا دوج هم احتمال ارائهٔ رم TRX با پیشرانهٔ تنفس طبیعی را رد نکرده است. احتمال دیگر این است که فورد خلأ ناشی از افزایش قیمت F150 رپتور را با نسل آیندهٔ پیکاپ کوچک‌تر رنجر رپتور پُر کند زیرا شایعاتی ادعا کرده‌اند که این پیکاپ میان سایز آفرود طی سال‌های آینده به ایالات‌متحده خواهد رسید. درهرحال، آنچه مسلم است این است که اگر دههٔ ۱۹۶۰ عصر طلایی خودروهای عضلانی بود، به نظر می‌رسد دههٔ ۲۰۲۰ زمان درخشش تراک‌های عضلانی باشد. هنوز هیچ تاریخ رسمی برای معرفی نسل جدید F150 رپتور اعلام نشده ولی شایعاتی به احتمال معرفی آن در اوایل سال آیندهٔ اشاره کرده‌اند.