- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
پس از معرفی نسخه تمام الکتریکی موکا e در ماه ژوئن، اوپل و واکسهال نسخههای درونسوز این کراس اوور ساب کامپکت را نیز رونمایی کردهاند.
از نظر استایل و طراحی تقریباً نمیتوان تمایزی بین مدلهای استاندارد و الکتریکی موکا قائل شد و تنها تفاوت قابلتوجه به این خودروها به اضافه شدن تریم خروجی اگزوز و فقدان نشانهای e در مدلهای درونسوز مربوط میشود. موکا ۲۰۲۱ از طیف متنوع پیشرانههای بنزینی و دیزلی استفاده کرده و از همان چهره خاص محصولات اوپل و پشت آمپرهای جدید سود میبرد.
البته تریم جدید GS لاین وجود دارد (در بریتانیا تریم Sri) که نسخهای اسپورت تر بوده و برای اولین بار معرفی شده است. این مدل دارای دیلایت های متمایز، رینگهای مشکی، سقف دو رنگ، عناصر مشکی و نشانهای مشکی بدنه میباشد. داخل کابین موکا GS لاین نیز پوشش پارچهای ویژه، تریم قرمز پشت آمپرها و پوشش سقف تیرهرنگ بکار رفته است.
نسخههای درونسوز موکا از پلتفرم مشترک CMP که در نسخه الکتریکی هم بکار رفته استفاده میکنند. اولین پیشرانه در دسترس از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی است که قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری میکند.
پیشرانه بعدی نسخه قویتر از نیروگاه آهنین ۱.۲ لیتری توربو بوده و خروجی و گشتاور آن به ۱۳۰ اسب و ۲۳۰ نیوتون متر میرسد. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک میباشد.
تنها پیشرانه دیزلی نیز از نوع ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر بوده و فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی جفت میشود. این پیشرانه کممصرفترین گزینه در دسترس بوده و در هر صد کیلومتر بهطور متوسط ۳.۸ لیتر سوخت مصرف میکند.
از نظر تکنولوژی اوپل میگوید موکا ۲۰۲۱ خلاقیتهای خودروهای گرانتر را ارائه کرده است. از جمله این موارد میتوان به کروز کنترل پیشرفته با دستیار لاین فعال، چراغهای جلوی ماتریکس LED، دوربین ۱۸۰ درجه با دید پانورامیک، دستیار پارک و… اشاره کرد.
مشتریان میتوانند بین رادیو مولتیمدیا و اینترفیس مولتیمدیا با صفحه لمسی ۷ اینچی یکی را انتخاب کنند. البته بهترین گزینه نیز دارای صفحه لمسی ۱۰ اینچی است. این سیستمها از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کرده و میتوان پشت آمپرهای دیجیتال با حداکثر ابعاد ۱۲ اینچی را نیز سفارش داد.