0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تاپ ترین اتومبیل های آمریکا در ۲۰۲۳، از چلنجر و کوروت تا لوسید و ریویان

بهترین خودروی خانوادگی مسافرتی: بیوک انکلیو

در طول آزمایشی که سال گذشته با بیوک انکلیو داشتیم، بسیار تحت تأثیر راحتی سواری آن قرار گرفتیم. هم‌اکنون خودروهای زیادی حتی با قیمت بیشتر نمی‌توان پیدا کرد که رفتار جاده‌ای انعطاف‌پذیر این کراس‌اوور بزرگ را ارائه کنند. انکلیو با خودداری از هرگونه ادعای اسپرتی، روی جدا کردن سرنشینان از آسفالت‌های خراب و دست‌اندازها تمرکز دارد. این ماشین هرگونه مشکلی در مسیر را جذب می‌کند و در حالتی آرام و بدون تکان می‌ماند. انکلیو را باید بازگشتی به کشتی‌های چرخ‌دار در سدان‌های گذشتهٔ آمریکایی دانست.

بهترین سوپراسپرت: شورلت کوروت

با خاتمهٔ تولید دوج وایپر و فورد GT، شورلت کوروت بار دیگر تنها شد و پرچم سوپراسپرت‌های آمریکایی را به دست گرفت. البته تا چند سال پیش کوروت بیشتر در دستهٔ خودروهای اسپرت جای می‌گرفت اما در نسل C8 با ترکیب موتور وسط در برابر بهترین سوپراسپرت‌های جهان قرار گرفته است. نقطهٔ اوج کوروت نیز تا این لحظه نسخهٔ فوق‌العادهٔ Z06 است که پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را با قیمت خودروهای اسپرت ارائه می‌کند.

بهترین ماسل کار: دوج چلنجر

در این بخش انتخاب ما به دلایل مختلف دوج چلنجر است. این ماشین نزدیک‌ترین تفسیر مدرن از ماسل کارهای کلاسیک آمریکایی محسوب می‌شود و از فرمول قرار دادن یک پیشرانهٔ قدرتمند زیر کاپوت کوپه‌ای بزرگ و راحت پیروی می‌کند. این در حالی است که موستانگ و کامارو بیشتر از ماسل کار به خودروهای اسپرت شباهت پیدا کرده‌اند. چلنجر اما همچنان یک کوپهٔ بزرگ و سنگین باقی مانده که می‌تواند به انواع موتورهای V8 مثل پیشرانهٔ سوپرشارژ ۸۰۷ اسب بخاری در نسخهٔ جیل‌بریک مجهز شود.

بهترین سدان اسپرت: کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

پیشرانهٔ کامارو ZL1 را بگیرید، کمی اسانس کوروت به آن اضافه کنید و در مایعی از تجمل بخوابانید. این فرمول ساخت کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ است. با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ که می‌تواند به گیربکس دستی متصل شود، بلک‌وینگ به همان اندازه‌ای که سدان اسپرتی است، خودروی لوکسی هم هست. البته این ماشین در بین آمریکایی‌ها رقبای کمی دارد و تنها رقیب آن دوج چارجر هلکت است که آن‌هم خودروی قابل‌تحسینی محسوب می‌شود ولی پس از یک هفته رانندگی با CT5، دیگر نمی‌توانستیم به چارجر فکر کنیم.

بهترین پیکاپ: فورد F150

لیست بهترین خودروهای آمریکایی بدون حضور پیکاپ قطعاً ناقص خواهد بود و انتخاب ما برای این یخش فورد F150 است. البته در این کلاس رم ۱۵۰۰، شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا هم پیکاپ‌های بشدت قابل دفاعی هستند ولی F150 با تنوع بیشتر مدل‌ها شامل نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی خود را از رقبا متمایز کرده است. وقتی به این ترکیب مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی سنتی اضافه شود نیز F150 را به پیکاپی تبدیل خواهد کرد که برای هر سلیقه‌ای گزینه‌ای دارد.

خودروی الکتریکی: لوسید ایر

لوسید ایر انقلابی در دنیای خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. موتورهای الکتریکی این خودرو نه‌تنها بسیار قدرتمندند بلکه از لحاظ مصرف انرژی هم فوق‌العاده کارآمد هستند تا جایی که در بین همهٔ خودروهای الکتریکی تنها تسلا مدل ۳ محرک عقب مصرف انرژی کمتری نسبت به لوسید دارد. به لطف این ویژگی، سدان ایر برد چشمگیری بین ۶۶۰ تا ۸۴۰ کیلومتر دارد. وقتی به این ویژگی ظاهر شیک و کابین فوق‌العاده لوکس را هم اضافه کنیم، سدان بی‌نظیری خواهیم داشت.

پیکاپ الکتریکی: ریویان R1T

در این بخش مطمئناً فورد F150 لایتنینگ پیکاپ ارزان‌تری است، فروش بیشتری دارد و برای اکثر خریداران گزینهٔ منطقی‌تری محسوب می‌شود اما اگر بخواهیم بهترین پیکاپ الکتریکی بازار را انتخاب کنیم به ریویان R1T می‌رسیم. مشخصات این پیکاپ واقعاً گیج‌کننده است زیرا با نزدیک ۵ تن وزن و ۳۸ سانتی‌متر فاصله از زمین، ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قوای محرکهٔ چهار موتوره نیز به هر چرخ به‌صورت مجزا نیرو می‌دهد و در هر شرایطی کشش مناسبی را فراهم می‌کند.

بهترین شاسی‌بلند الکتریکی: تسلا مدل X

دیدن تسلا در این لیست اصلاً عجیب نیست. این شرکت بین همهٔ خودروسازان آمریکایی وفادارترین طرفداران را دارد و وقتی صحبت از شاسی‌بلند الکتریکی می‌شود مدل X انتخاب ما خواهد بود. هرچند شاید این خودرو به‌اندازهٔ هامر EV یا ریویان R1S چشمگیر نباشد اما همچنان ترکیبی عالی از قدرت، مصرف انرژی مناسب، برد و کارایی را ارائه می‌کند. در حال حاضر خریداران می‌توانند از بین دو نسخهٔ مختلف شامل مدل X معمولی با برد ۵۶۰ کیلومتر یا پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت یکی را انتخاب کنند.

بهترین آفرودر: جیپ رانگلر

برای سال‌ها جیپ رانگلر بهترین انتخاب در بین آفرودرهای آمریکایی بوده است اما طی سال‌های اخیر رقبایی مثل فورد رپتور، فورد برانکو و شورلت ZR2 به بازار آمده‌اند. بااین‌حال، خانوادهٔ رانگلر تنوع بسیار زیادی دارد. این خودرو در نسخه‌های دودر و چهاردر و حتی پیکاپ با نام گلادیاتور ارائه می‌شود، مجموعهٔ متنوعی از پیشرانه‌ها شامل دیزلی، چهار سیلندر توربو، V6 تنفس طبیعی، پلاگین‌هیبریدی و حتی V8 همی قدرتمند برای آن قابل انتخاب است و سطوح مختلفی از توانایی‌های آفرود را از تیپ پایه گرفته تا روبیکان در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بهترین خودروی خانوادگی: کرایسلر پاسیفیکا

هرچند بیوک انکلیو را به‌عنوان بهترین خودروی خانوادگی مسافرتی انتخاب کردیم اما برای ترددهای خانوادگی روزمره هیچ خودرویی به‌اندازهٔ مینی‌ون مناسب نخواهد بود. کرایسلر پاسیفیکا بهترین (و البته تنها) مینی‌ون آمریکایی حال حاضر بازار محسوب می‌شود و بنابراین به‌راحتی پیروز این بخش خواهد بود. پاسیفیکا علاوه بر اینکه یک خودروی خانوادگی جادار است، برای مصرف سوخت کمتر می‌توان سراغ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن رفت و برای عملکرد بهتر در شرایط آب و هوایی نامساعد می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای آن سفارش داد.

 

برای دیدن کم طرفدار ترین خودروهای اروپایی در آمریکا اینجا کلیک کنید

 اخبار خودرو روز دنیا را از کارواکس بخواهید