0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تأثیر صدای بسته شدن درب خودرو روی ذهنیت خریداران!

وقتی که افراد عادی درباره صدای خودروها صحبت می‌کنند معمولاً گفت‌وگوها به صداهای ناخوشایند داخل کابین معطوف می‌شود. طرفداران خودرو به صدای تولیدی یک خودرو بیشتر اهمیت می‌دهند هرچند آن‌ها روی زیبایی صدای تولیدی پیشرانه و اگزوز تأکید دارند. اکثر افراد به صدای بسته شدن درب خودروها اهمیتی نمی‌دهند اما ظاهراً خودروسازان این‌گونه نیستند. آن‌ها واقعاً روی صدایی که درب خودرو در زمان بسته شدن تولید می‌کند کار می‌کنند!

در واقع صدای بسته شدن درب خودرو جزو مهم‌ترین صداها برای مهندسان است. آن‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند بسته شدن درب خودرو صدای بسیار خاص و بدون لرزشی تولید کرده و کیفیت را به شنونده القا می‌کند. شاید برخی افراد بگویند صدایی که می‌شنویم در واقع غیرواقعی است اما این صدا همانند صدای غیرواقعی پیشرانه که از بلندگوها پخش می‌شود نیست.

صدای خاصی که به گوش می‌رسد با استفاده از متریال متنوعی که در واقع صدا را جذب می‌کنند تولید می‌شود. در واقع باید صدایی را در نظر بگیریم که از برخورد دو تکه فلز به هم تولید می‌شود. ظاهراً مطالعات نشان داده‌اند صداهای بلندتر باعث می‌شوند افراد حس کیفیت ساخت پایین را داشته باشند. وقتی بحث خودروهای صفرکیلومتر به میان می‌آید اولین صدایی که خریداران می‌شوند صدای بسته شدن درب است؛ و همه ما ضرب‌المثل‌های گوناگون درباره حس اول روبرو شدن با یک چیز را شنیده‌ایم…

2016 Tesla Model X P90D

طبیعتاً خودروسازان خودروهایی با بهترین صدای ممکن را طراحی می‌کنند. البته در درب خودروها از لاستیک‌هایی برای جلوگیری از ورود آب و صدا استفاده شده اما نگاه عمیق این مطالعه به مهندسی نهفته در صدای تولیدی درب‌ها بسیار جالب است. این بخشی از فرایند طراحی خودروست که معمولاً در نظر گرفته نمی‌شود اما با توجه به اهمیت زیادی که چنین صدایی در برخورد اول مشتریان دارد، انجام تلاش‌های زیاد برای ایجاد صدایی مطلوب و باکیفیت کاملاً منطقی است.

 

[دانلود ویدئو]