- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
وب سایت پدال: زمانی که بامو برنامههای خود برای نسل بعدی سری 7 را اعلام کرد قول ارائه محصولی پرچمدار با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی را دارد. ظاهراً همین داستان دربارهی سری 4 نیز صدق خواهد کرد زیرا i4 از نظر قدرت پیشرانه قویتر از M4 یا M4 کامپتیشن خواهد بود. این را اتوکار میگوید. این مجله بریتانیایی مدعی شده نسخه جادهای i4 از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت 523 اسب بخاری و گشتاور حدود 813 نیوتون متری سود خواهد برد.
اما وضعیت M4 چگونه خواهد بود؟ خب بامو فعلاً این خودرو را منتشر نکرده اما پیشرانه 6 سیلندر خطی این خودرو میتواند قدرتی حدود 503 اسب بخار داشته باشد. به این ترتیب خروجی این خودرو تنها 20 اسب بخار کمتر از i4 خواهد بود اما تفاوت قابلتوجهی بین گشتاور دو خودرو وجود خواهد داشت. در واقع گفته میشود M4 کامپتیشن گشتاور 600 نیوتون متری خواهد داشت که خیلی کمتر از گشتاور 813 نیوتون متری i4 است.
موضوع دیگر زمان در دسترس بودن حداکثر گشتاور است به گونهای که گشتاور i4 بهصورت آنی در دسترس بوده درحالیکه حداکثر گشتاور پیشرانهی M4 که در X4 M کامپتیشن نیز بکار رفته از دور 2600 عرضه میشود.
همانند تمامی خودروهای الکتریکی، مجموعه باتری تأثیر زیادی روی وزن i4 خواهد داشت و این امر میتواند روی مشخصات هندلینگ و دینامیک سواری این خودرو اثر بگذارد. با این وجود بامو ادعا میکند کانسپت i4 شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیهای داشته و بنابراین نسخه تولیدی هم علیرغم وزن بیشتر شتاب قابلتوجهی خواهد داشت.
این گرن کوپه الکتریکی منحصراً بهصورت xDrive عرضه خواهد شد زیرا دو پیشرانه در اکسلهای جلو و عقب نصب میشود. باتری 80 کیلووات ساعتی این خودرو نیز میتواند برد 600 کیلومتری را ارائه نماید.
جدای از معرفی نسخههای کوپه و کابریولت M4 و مدل الکتریکی i4، بامو به دنبال تولید M4 گرن کوپه نیز هست تا i4 گرن کوپه برادری درونسوز نیز داشته باشد. چنین خودرویی میتواند به جنگ آئودی RS5 اسپورت بک برود اما برای دیدن آن باید تا سال 2022 صبر کرد. موضوع جالب اینکه اتوکار مدعی شده چراغ سبز مقامات باواریایی برای تولید این نسخه به محبوبیت چنین خودروهایی در آمریکای شمالی و چین مربوط است.