0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
انتشار اولین تصاویر رسمی از فیس‌لیفت کراس‌اوور چری تیگو ۸

چری برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن ۲۰۱۸ از تیگو ۸ به‌عنوان بزرگ‌ترین کراس‌اوور خود رونمایی کرد و حالا بعد از گذشت تنها دو سال اقدام به فیس‌لیفت آن نموده است. البته این نسخهٔ جدید با نام تیگو ۸ پلاس معرفی شده که این یعنی به سبک خودروسازان چینی (و همین‌طور ایرانی!) در کنار نسخهٔ قبلی به‌عنوان مدلی جدیدتر و گران‌تر تولید و عرضه خواهد شد.

طی این فیس‌لیفت، بخش جلویی تیگو ۸ به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا با جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی جدید و چراغ‌های LED باریکی در طرفین آن، زیباتر از قبل به نظر می‌رسد؛ اما این تغییرات نمای جلویی تیگو ۸ پلاس را بسیار به شاسی‌بلند چینی مکسوس D90 شبیه کرده است که نشان می‌دهد چینی‌ها در کپی‌برداری به برندهای هم‌وطن خود هم رحم نمی‌کنند!

در عقب تیگو ۸ چراغ‌های متصل‌به‌هم قبلی با نمونه‌های جدید مجزایی جایگزین شده‌اند و جا پلاک هم از روی سپر به میان آن‌ها منتقل شده است. در پروفیل جانبی خودرو، تریم کرومی بالای پنجره‌ها نمای لوکسی را ایجاد کرده درحالی‌که رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی جدید هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی این کراس‌اوور جدید چینی هستند. چری اما از داخل تیگو ۸ پلاس فعلاً تصویری منتشر نکرده و نمی‌دانیم کابین این نسخهٔ جدید چه تغییراتی را تجربه کرده است.

طی این فیس‌لیفت، عرض، ارتفاع و فاصلهٔ محوری تیگو ۸ تغییری پیدا نکرده و مثل قبل به ترتیب برابر با ۱,۸۶۰ میلی‌متر، ۱,۷۴۵ میلی‌متر و ۲,۷۱۰ میلی‌متر است اما طول آن با افزایش جزئی ۲۲ میلی‌متری به ۴,۷۲۲ میلی‌متر رسیده است. تیگو ۸ قبلی با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری توربو به بازار عرضه می‌شود اما گفته شده این نسخهٔ جدید صرفاً با موتور قوی‌تر ۱.۶ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. چری تیگو ۸ پلاس ماه آینده رسماً در نمایشگاه پکن معرفی خواهد شد.