0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
آیا سیستم‌های کمک‌راننده قابل‌اعتماد نیستند؟

مطالعه جدید AAA نشان می‌دهد سیستم‌های کمک‌راننده موجود در خودروهای امروزی نیازمند کار بیشتری هستند. محققان AAA یافته‌اند در تستی حدود ۶۵۰۰ کیلومتری، این سیستم‌ها در هر ۱۳ کیلومتر یک مشکل را تجربه کرده‌اند. این موسسه می‌گوید چنین سیستم‌هایی فرسنگ‌ها با قابلیت اطمینان صددرصدی فاصله دارند.

گرِگ برانون مدیر بخش مهندسی خودرویی AAA می‌گوید:

موسسه ما مکرراً یافته که سیستم‌های کمک‌راننده فعال مخصوصاً در دنیای واقعی عملکرد مداومی ندارند. خودروسازان باید روی تکنولوژی‌های مطمئن‌تری کار کنند و اقدام به بهبود سیستم‌هایی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط کرده و هشدارهای کافی را در نظر بگیرند.

AAA برای ارائه داده‌ها و توصیه‌های خود با پیشروهای صنعت خودرو جلساتی داشته است.

چنین ناسازگاری‌ای می‌تواند یک مشکل باشد. مطالعه دیگر AAA در ماه‌های پیش نشان داده بود که از هر ۱۰ راننده تنها یک نفر به خودروی خودران اطمینان خواهد داشت. اگرچه چنین خودروهایی فعلاً عرضه نشده‌اند اما سیستم‌های آتی به سیستم‌های کمک‌راننده کنونی تکیه خواهند کرد. AAA معتقد است خودروسازان باید تکنولوژی‌های امروزی را هرچه بهتر کنند و سپس آن‌ها را روانه بازار نمایند.

این مطالعه نشان داده سیستم‌های کمک‌راننده خطای ۷۶ درصدی در بزرگراه‌ها دارند. تست‌های AAA حاکی از آن است این سیستم‌ها عملکرد خوبی در مسیرهای بسته دارند اما در وضعیت‌هایی خطیر و مسیرهای عمومی با چالش‌هایی روبرو می‌شوند و در ۶۶ درصد مواقع تصادفی با سرعت متوسط ۴۰ کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد.

مطالعه AAA با استفاده از خودروهای ب ام و X7 2019، فورد اج ۲۰۱۹، کادیلاک CT6 2019، سوبارو اوت بک ۲۰۲۰ و کیا تلوراید ۲۰۲۰ انجام شده است. هر خودرو به سیستم‌های کمک‌راننده‌ی خود شرکت همچون سوپر کروز کادیلاک، دستیار کمک‌راننده حرفه‌ای ب ام و، کوپایلوت ۳۶۰ فورد و… مجهز بوده است.