- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
بخش Q آستونمارتین وحشیترین سوپرکار سفارشی تاریخ خود را با نام ویکتور در لندن رونمایی کرده است. جدیدترین سوپراسپرت تک ساخت آستونمارتین که درست در زمان هفتادسالگی مدل ونتیج معرفی شده است، با الهام از مدل نمادین V8 ونتیج دههٔ ۷۰ و ۸۰ و همینطور DBS V8 دههٔ ۷۰ طراحی شده و بر اساس مدل One 77 شکل گرفته است.
بنابراین زیر پوست عضلانی و رتروی ویکتور همان نیروگاه ۷.۳ لیتری دوازده سیلندر One 77 قرار گرفته اما این موتور توسط کاسورث تیون شده و خروجی آن از ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور به ۸۳۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. اما شگفتآورترین ویژگی ویکتور این است که پیشرانهٔ هیولایی آن به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده و آنرا به قویترین آستونمارتین گیربکس دستی تاریخ تبدیل کرده است.
ویکتور روی شاسی کاملاً نوسازی شدهٔ مونوکوک کربنی One 77 ساخته شده و مخلوطی از قطعات مدل ولکان هم در آن بکار رفته است. بهعنوانمثال، سیستم تعلیق ویکتور به همان کمکفنرهای مخصوص پیست ولکان مجهز شده که شش تنظیم مختلف را برای سازگاری بیشتر خودرو با شرایط رانندگی در جادههای عمومی ارائه میکند زیرا ویکتور حداقل در بریتانیا خودرویی کاملاً جادهای قانونی است.
رینگهای ویکتور از نوع تک قفل مرکزی هستند که پشت آنها ترمزهای سرامیک کربنی با قطر ۳۸۰ میلیمتر در جلو و ۳۶۰ میلیمتر در عقب پنهان شدهاند. بدنهٔ خودرو هم از الیاف کربن ساخته شده و با رنگ سبز پنتلند رنگآمیزی شده است درحالیکه داخل آن با چرمهای درجهیکی مثل سبز جنگلی پوشیده شده است. به گفتهٔ آستونمارتین، وزن کل شاسی و بدنهٔ ویکتور از One 77 کمتر است. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت ویکتور منتشر نشده اما بدون شک خودرویی سفارشی مثل این برچسب قیمتی نجومی خواهد داشت.