0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی آرِس S پروجکت، سوپراسپرتی ۷۰۰ اسبی بر اساس کوروت C8

شرکت اتاق‌سازی ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design) جدیدترین پروژهٔ خود که S پروجکت نام دارد را معرفی کرده است. این خودرو بر اساس شورلت کوروت C8 ساخته شده اما در ظاهر هیچ شباهتی بین آن و سوپراسپرت آمریکایی دیده نمی‌شود زیرا آرس دیزاین اتاق کاملاً جدیدی را برای این خودرو طراحی کرده است.

S پروجکت بدنهٔ سیال و نرمی دارد که دماغهٔ کوتاه و گلگیرهای برجسته از ویژگی‌های آن هستند. روی سقف خودرو دریچه‌ای برای رساندن هوا به پیشرانه تعبیه شده و روی گلگیرهای عقب هم کرکره‌هایی به چشم می‌خورد. طراحی عقبی S پروجکت شباهت زیادی به بوگاتی دارد اما سر اگزوزهایی که به‌صورت عمودی از بخش پشتی خودرو بیرون آمده‌اند نمای منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. در اینجا شیشهٔ عقبی دیده نمی‌شود اما یک دوربین عقب می‌تواند مشکل دید را حل کند.

شاسی، پیشرانهٔ V8 و گیربکس دوکلاچهٔ S پروجکت همگی از کوروت C8 گرفته شده‌اند اما گفته شده موتور ۶.۲ لیتری LT2 کوروت در اینجا ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد؛ بنابراین واضح است که این پیشرانهٔ استوک و استاندارد کوروت نیست و مطمئناً تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ اما رئیس آرس دیزاین «دنی باهار» که در مورد S پروجکت با تاپ گیر گفتگو کرده، نمی‌گوید چه تغییراتی در این موتور صورت گرفته است. وی دراین‌باره گفته است:

این رازی بین ما و تأمین‌کنندهٔ موتور در ایالات‌متحده است. البته همهٔ تغییرات مکانیکی هستند و شما نمی‌توانید این کار را از طریق نرم‌افزار انجام دهید. صدایی که این موتور تولید می‌کند از پیشرانه‌های V10 قدیمی فرمول یک الهام گرفته است

استخراج ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر از پیشرانهٔ LT2 کوروت و حفظ حجم ۶.۲ لیتر و تنفسِ طبیعی آن یک چالش واقعی است. بعلاوه، ردلاین ادعاشدهٔ ۹ هزار rpm نیز ۲۵۰۰ rpm از موتور استاندارد بیشتر است؛ بنابراین، این مشخصات اعلامی حاکی از بازنگری گسترده‌ای در موتور کوروت است. آرس دیزاین قصد دارد طی دو سال ۲۴ دستگاه از S پروجکت تولید کند که هرکدام ۵۰۰ هزار یورو قیمت خواهند داشت. به گفتهٔ این شرکت، تحویل اولین نمونه‌های این سوپراسپرت ممکن است در پایان سال جاری صورت گیرد. این اتاق‌ساز ایتالیایی همچنین قصد معرفی نسخه‌های مختلفی از S پروجکت را هم دارد.