0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مدیریت بسیار خوب پورشه در بحران کرونا

همانند تمامی خودروسازان، پورشه هم تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته است. البته این خودروساز آلمانی به‌ خوبی از پس مدیریت این بحران برآمده است.

فروش پورشه در آمریکا با افت ۴۵.۸ درصدی در ماه آوریل ۲۰۲۰ روبرو شده اما ژرمن‌ها سریعاً روند احیا را در پیش گرفته و در ماه ژوئن تنها ۳.۱ درصد افت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده‌اند. موضوع سورپرایز کننده اینکه فروش ۹۱۱ در آمریکا طی سه‌ماهه دوم امسال رشد ۳۰ درصدی داشته و شکی وجود ندارد که عرضه نسل جدید ۹۹۲ دلیل این بهبود فروش بوده است.

اتوبلاگ می‌گوید پورشه تلاش‌های زیادی در زمان قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در آمریکا کرده و اقدام به تمدید گارانتی‌ها نموده است. همچنین مشتریان توانسته اند اقساط خود را با انعطاف بیشتری پرداخت کنند و نمایندگی‌ها نیز اقدام به تحویل محصولات درب خانه‌ها کرده‌اند. این شرکت همچنین حدود ۳ هزار خودروی کارکرده تائید شده را در ماه ژوئن به فروش رسانده که یک رکورد تاریخی بوده و نسبت به ماه ژوئن ۲۰۱۹ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

پورشه کاین GTS کوپه

کلاوس زلمر مدیر پورشه آمریکای شمالی می‌گوید کاهش بهای نفت و هم‌زمانی آن با شیوع کرونا می‌تواند روی فروش خودروهای الکتریکی تأثیر بگذارد اما او انتظار ندارد تایکان الکتریکی خیلی تحت تأثیر این قضیه قرار گیرد.

زلمر می‌گوید:

من فکر می‌کنم به‌طورکلی بحث ارزان بودن شارژ خودروی الکتریکی نسبت به سوخت‌گیری یک خودروی بنزینی کمی با وقفه روبرو شده است؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا مردم خودروهای الکتریکی را می‌خرند. مشتریانی که به قیمت اهمیت زیادی می‌دهند متأسفانه خودروهای الکتریکی را نخواهند خرید؛ اما در پورشه این موضوع صدق نمی‌کند زیرا اگر تایکان را انتخاب کنید سه سال شارژ رایگان در جایگاه‌های شارژ Electrify America را خواهید داشت. این موضوع (مقایسه هزینه شارژ خودروی الکتریکی و هزینه بنزین خودروهای معمولی) روی فروش تایکان تأثیر نخواهد داشت اما تقاضای کلی برای خودروهای الکتریکی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.