- abcd efgh ijkl mnop qrst uvwx yz
هرچند کادیلاک در سال ۲۰۲۰ به تولید سدان پرچمدار CT6 در آمریکا پایان داد اما این خودرو در چین همچنان عرضه میشد و حالا نسل جدید آن با ظاهری الهام گرفته از کانسپت اسکالا، بهبود تجمل و تکنولوژیهای بیشتر معرفی شده است. این خودرو بر اساس نسخهٔ ارتقاءیافتهای از پلتفرم محرک عقب نسل قبلی بنام اومگا ساخته شده و طول ۵,۲۲۳ میلیمتری و فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۹ میلیمتری آن با قبل یکسان است.
همانطور که اشاره شد، طراحی بیرونی نسل جدید CT6 با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است. بزرگترین تغییر را میتوان در جلوی خودرو مشاهده کرد یعنی جایی که جلوپنجرهای بزرگ به همراه چراغهای عمودی روی ورودیهای هوای تزئینی طرفین دماغه و دیلایتهای باریک به چشم میخورد. در قسمت جانبی، خط سقف شیب بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و در عقب هم شاهد نمایی آشنا با چراغهای L شکل باریکتر، دو سر اگزوز و اسپویلری یکپارچه هستیم.
کابین خودرو اما ویژگیهای چشمگیرتری دارد که برجستهترین آنها نمایشگر منحنی ۳۳ اینچی با وضوح ۹K و یک میلیارد رنگ است. این نمایشگر پیشرفته از تراشهٔ ۸۱۵۵ کوالکام بهره میبرد و از اینترنت ۵G پشتیبانی میکند. علاوه بر این، کابین مجلل CT6 با الهام از قایقهای تفریحی لوکس طراحی شده است و نورپردازی ۲۶ رنگ قابل تنظیم، تودوزی چرمی ناپا و متریال باکیفیتی مثل روکشهای چوبی هم به زیبایی داخل خودرو کمک کردهاند.
کادیلاک صندلیهای عقب CT6 جدید را که از گرمکن و تهویه بهره میبرند، مبل بزرگ چندمنظوره به سبک آمریکایی توصیف کرده است. سیستم صوتی AKG با ۱۹ بلندگو، سیستم فعال مقابله با سروصدا و سیستم کمکرانندهٔ سوپر کروز هم از دیگر ویژگیهای این سدان پرچمدار آمریکایی هستند.
CT6 مدل ۲۰۲۴ از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده میکند که در چین توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک تولید میشود. این پیشرانه ۲۳۳ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود تا نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال دهد. نسل جدید CT6 به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده که با استفاده از واحدهای کنترل مستقل در هر چرخ، مسیر را هزار بار در ثانیه اسکن میکند و ۴۵ درصد سریعتر کمکفنرها را تنظیم میکند. وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه است.
نسل جدید کادیلاک CT6 در چین بسته به تیپ با قیمتی از ۳۵۹,۷۰۰ یوآن معادل ۵۰,۸۳۰ دلار تا ۴۶۹,۷۰۰ یوآن معادل ۶۶,۳۷۴ دلار به فروش میرسد. برای تیپهای بالاتر سوپر کروز هم با هزینهٔ ۲۰ هزار یوآن معادل ۲,۸۰۰ دلار قابل سفارش خواهد بود درحالیکه دارندگان نسل قبلی CT6 در صورت خرید نسل جدید ۳۰ هزار یوآن معادل ۴,۲۴۰ دلار تخفیف خواهند گرفت.
منبع خبر: پدال