0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
کیا تلوراید و فراخوان به خاطر آتش گرفتن صندلی!

  

 

 

کیا فراخوان گسترده‌ای را برای شاسی‌بلند محبوب تلوراید صادر کرده است که مجموعاً ۴۶۲,۸۶۹ دستگاه از مدل‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را شامل می‌شود. دلیل این فراخوان کمی ترسناک است! در این خودروها خطر آتش‌سوزی ناشی از موتورهای برقی صندلی‌های جلو وجود دارد. این اتفاق حتی ممکن است زمانی که خودرو پارک شده و خاموش است هم رخ دهد و به همین دلیل کیا توصیه کرده است که مالکان خودروی خود را خارج از منزل پارک کنند.

البته دلیل این مشکل خود موتورهای صندلی نیست بلکه سوئیچ کشویی است که برای تنظیم برقی صندلی‌ها استفاده می‌شود. ضربه‌ای ناخواسته می‌تواند باعث افتادن پوشش پشتی این سوئیچ از جای خود شود که این می‌تواند گیر کردن سوئیچ را به دنبال داشته باشد. در این صورت، به‌طور مداوم برق وارد موتورها می‌شود و اگر سرنشینان متوجه این موضوع نشوند، موتور ممکن است آن‌قدر داغ شود که آتش بگیرد. بر اساس اسناد NHTSA، تاکنون شش مورد از ذوب شدن اجزای زیر صندلی‌های جلوی تلوراید گزارش شده است درحالی‌که کیا از یک آتش‌سوزی کوچک در تلوراید مدل ۲۰۲۳ که هنگام رانندگی رخ داده نیز باخبر است. همراه با برخی از این موارد، دود هم در داخل کابین گزارش شده است.

اما چطور ممکن است که راننده یا سرنشین جلو متوجه گیر کردن موتور برقی صندلی نشوند؟ در اطلاعیهٔ فراخوان به این موضوع اشاره‌ای نشده است و گزارش کیا هیچ حرفی در مورد علائم قبل از حوادث مذکور نزده است. بااین‌حال، کیا متذکر شده است که حرکت صندلی‌ها حتی پس از رها کردن سوئیچ کشویی به همراه به مشام رسیدن بوی سوختگی، بلند شدن دود و کار نکردن تنظیم برقی صندلی‌ها می‌تواند نشان‌دهندهٔ مشکل باشد. برای رفع این مشکل، نمایندگی‌های کیا براکت جدیدی برای درب پشتی سوئیچ صندلی‌های برقی نصب می‌کنند و سوئیچ‌های کنترل صندلی‌ها هم تعویض خواهند شد. به‌زودی مالکین خودروهای مشکل‌دار از طریق پست از این فراخوان باخبر خواهند شد.