0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
فناوری الکتروموتور درون چرخ ; اینبار با BMW

 

خوردوسازی آلمانی بی‌ام‌و هم‌اکنون درحال آزمایش و وارسی فناوری تازه برای قرار دادن الکتروموتور محرک درون چرخ‌های خودروی برقی است. این تکنولوژی شامل روتور دوگانه‌ای می‌شود که می‌تواند گستره مسافت قابل‌پیمایش خودرو را بهبود ببخشد. باوارایی‌ها برنامه دارند در ماه‌های آینده به فازهای بعدی توسعه این محصول آینده‌نگرانه برسند اما هنوز با آن فاصله زیادی دارند.

مسئولیت ساخت این موتورهای کوچک برعهده شرکت فناوری واقع‌در مونیخ، «دیپ درایو»، گذشته شده است. مهندسان مجموعه یادشده برای دستیابی به هدف خود، اجزای دو موتور برقی را در ابعاد مونتاژ کرده و با روش خاص خود، آن‌ها را به یک پیشرانه برقی کوچک تبدیل کردند. تفاوت اصلی اختراع دیپ‌درایو، چرخش هم‌زمان هر دو روتور درون الکتوموتور است؛ درحالی‌که در پیشرانه‌های برقی متداول تنها یک روتور دروان می‌کند. نتیجه کار هم راندمان بهتر موتور برقی شده است.

دیپ‌درایو با طراحی کوچک این پیشرانه موفق شده تا با یک تیر، دو نشان را هدف بگیرد؛ چراکه موتورهای کوچک و بهینه این شرکت درون چرخ‌های یک بی‌ام‌و جای می‌گیرند؛  بنابراین این شرکت می‌تواند درون هر چرخ سدان i5 یک موتور برقی قرار دهد و کارهای تازه‌ای با آن انجام دهد. اما مسئله به این سادگی‌ها نیست و هر دو شرکت باید به‌صورت تناتنگ همکاری کنند تا فناوری به مرحله تولید انبوه و کیفیت لازم برای بهره‌وری در خودروهای بی‌ام‌و برسد.

تست‌های شبیه‌‌سازی شده اولیه نشان می‌دهند که این فناوری هم تطبیق‌پذیری بالایی دارد و هم می‌تواند قدرت مدنظر بی‌ام‌و را تامین کند. با تجهیز خودروهای آینده بی‌ام‌و به موتورهای برقی دیپ‌درایو درون چرخ، بی‌ام‌و می‌تواند از محصولاتی تازه و آینده‌نگرانه پرده‌برداری کند که برگ برنده‌ای بی‌مانند دارند. نظر شما درباره این فناوری چیست؟ آیا صنعت خودرو به سمت استفاده از موتورهای درون‌چرخی خواهد رفت؟