0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
جانشین به حق 4 میلیون دلاری شیرون ، بوگاتی توربیون

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، جانشین بوگاتی شیرون با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی شد. توربیون قطعه‌ای مکانیکی است که در ساعت‌های گران‌قیمت برای افزایش دقت استفاده می‌شود. هرچند این خودرو شباهت زیادی به شیرون دارد اما توربیون خودروی کاملاً جدیدی است که از مونوکوک جدید، سیستم تعلیق جدید و پیشرانهٔ V16 هیبریدی جدیدی بهره می‌برد. همان‌طور که قبلاً مشخص شده بود، در سینهٔ هایپرکار جدید بوگاتی یک نیروگاه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی قرار گرفته است که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه که با کمک کاسورث توسعه پیدا کرده، هرچند بسیار بزرگ‌تر از موتور W16 شیرون است اما تنها ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی هم در اینجا وجود دارد که از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و موتور سوم در عقب به همراه باطری ۲۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم با تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت، مجموع خروجی را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند. به لطف این نیروی عظیم و لاستیک‌های چسبنده و اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، توربیون ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جانشین شیرون پس از ۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف تنها ۱۰ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در کمتر از ۲۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خود دست پیدا می‌کند اما این هم پایان ماجرا نیست زیرا با استفاده از سوئیچ ویژهٔ سرعت، بال عظیم عقب خودرو پایین می‌رود و حداکثر سرعت به ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد. توربیون با وجود تجهیز به قوای محرکهٔ هیبریدی، سبک‌تر از شیرون است و می‌تواند صرفاً با نیروی برق هم حرکت و تا ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بوگاتی فعلاً حرفی در مورد سرعت شارژ هایپرکار جدید خود نزده ولی میدانیم که توربیون از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار است.

توربیون برخلاف شیرون به درهای پروانه‌ای دووجهی مجهز است که به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند. زمانی که این درها باز می‌شوند، کابین آنالوگ خیره‌کننده‌ای را نمایان می‌کنند. در اینجا خبری از نمایشگر نیست و سه صفحهٔ دایره‌ای بزرگ که روی فرمان نصب شده‌اند همه‌چیز از سرعت گرفته تا دور موتور و مقدار سوخت را نشان می‌دهند. این آمپرها که توسط ساعت‌سازان سوئیسی طراحی و ساخته شده‌اند، روی ستون فرمان قرار دارند تا هنگام چرخاندن فرمان ثابت بمانند. روی کنسول وسط هم دکمه‌های آلومینیومی، کنترل‌های دوار و یک اهرم کریستالی دیده می‌شود که موتور V16 را روشن می‌کند. هرچند در داخل توربیون همه‌چیز آنالوگ است اما یک نمایشگر لمسی مخفی در بالای کنسول مرکزی هم وجود دارد که در صورت تمایل راننده بالا می‌آید و امکان دسترسی به اپل کارپلی را فراهم می‌کند.

توربیون در بیرون کاملاً نمای آشنای یک بوگاتی را دارد و بسیار شبیه شیرون به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو همچنان همان جلوپنجرهٔ نعل اسبی را می‌بینیم که هوای موردنیاز رادیاتورها را تغذیه می‌کند و درعین‌حال باعث افزایش داون‌فورس می‌شود. در عقب نیز دیفیوزری بزرگ و چراغ‌های باریک دیده می‌شود و بال عقب فعال خودرو هم می‌تواند به‌عنوان ترمز هوایی عمل کند. توربیون همچنین از سیستم تعلیق چند اتصالی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که ۴۵ درصد از تعلیق شیرون سبک‌تر است.

هرچند توربیون هم‌اکنون معرفی شده است اما تولید آن تا قبل از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و در حال حاضر همچنان در مرحلهٔ آزمایش قرار دارد. از این هایپرکار جدید فقط ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت پایهٔ هرکدام از ۳.۶ میلیون یورو معادل ۳.۹ میلیون دلار آغاز می‌شود.