0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پرسرعت ترین اتومبیل های تاریخ لکسوس ، از IS500 تا LFA

لکسوس برندی است که بیشتر به خاطر ساخت خودروهای لوکس آرام و راحت شهرت دارد و خیلی در بخش مدل‌های پرفورمنس فعال نیست تا جایی که تولید تنها سوپراسپرت تاریخ این شرکت سال‌ها پیش خاتمه یافت. بااین‌حال، اگر کمی دقیق‌تر ساخته‌های این برند لوکس ژاپنی را بررسی کنیم می‌توانیم مدل‌های سریعی را بیابیم؛ بنابراین، قصد داریم در این مطلب سریع‌ترین محصولات تاریخ لکسوس در حداکثر سرعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را معرفی کنیم.

سریع‌ترین لکسوس تا امروز

سریع‌ترین خودرو در تاریخ لکسوس سوپرکار تولید محدود LFA با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو که به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V10 با ۵۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود، اولین و تنها لکسوسی محسوب می‌شد که از مرز سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت یا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد. لکسوس همچنین نسخه‌ای از LFA را با پکیج نوربرگ‌رینگ هم ارائه کرد که با تنظیم مخصوص پیست تعلیق، آیرودینامیک تهاجمی، کمی قدرت بیشتر و تنظیم مجدد گیربکس توانست یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه طی کند.

سریع‌ترین لکسوس حال حاضر

سریع‌ترین خودروی سبد محصولات کنونی لکسوس کوپهٔ LC500 با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو همچنین دومین محصول سریع در تاریخ لکسوس هم محسوب می‌شود. البته LC500 یک خودروی پرفورمنس نیست بلکه گرند تورری است که برای ارائهٔ سواری آرام و راحت طراحی شده است. همچنین پیشرانهٔ این ماشین هم هرچند یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 قدرتمند با ۴۷۱ اسب بخار است اما خوی تهاجمی موتورهای مدرن توربو را ندارد. درهرحال، LC500 سریع‌ترین لکسسی است که هم‌اکنون می‌توان خرید و قطعاً یکی از زیباترین ساخته‌های این شرکت هم محسوب می‌شود.

سریع‌ترین لکسوس F اسپرت

در رتبهٔ سوم لیست ما کوپهٔ RC F قرار دارد. این خودرو هم از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حداکثر سرعت RC F هم مثل LC500 برابر با ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است ولی چون سقف سرعت RC معمولی به‌صورت الکترونیکی روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، این کوپهٔ اسپرت را در جایگاه سوم قرار داده‌ایم.

سریع‌ترین سدان حال حاضر لکسوس

سریع‌ترین سدانی که لکسوس هم‌اکنون تولید می‌کند در برابر رقبای آلمانی حرف چندانی برای گفتن ندارد ولی در یک لکسوس آرامش و راحتی بر همه‌چیز ارجحیت دارد. سریع‌ترین سدان حال حاضر این شرکت مدل IS با حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است اما کسانی که بیش از این می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل IS500 بروند. هرچند IS F با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دیگر ارائه نمی‌شود اما IS500 از همان پیشرانهٔ IS F قدیمی استفاده می‌کند. البته سقف سرعت در این مدل به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده که هرگز توان رقابت با سدان پرفورمنسی مثل ب‌ام‌و M3 را نخواهد داشت اما همچنان یک سدان دیفرانسیل عقب جذاب محسوب می‌شود.

سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر لکسوس

هرچند لکسوس طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها را ارائه می‌کند اما هیچ‌گاه مدل پرفورمنس در این بخش نداشته است. به همین دلیل، سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر این شرکت مدل فول سایز و شاسی مستقل LX با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

سریع‌ترین لکسوس تاریخ در شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت

همان‌طور که توضیح دادیم، در محصولات لکسوس پرفورمنس همیشه در پس راحتی و مصرف سوخت قرار دارد و به همین دلیل محصولات این شرکت شتاب خیلی سریعی ندارند. بااین‌حال، خودروهای V8 لکسس از شتاب مناسبی برخوردار هستند و دراین‌بین یک مدل V10 هم خودنمایی می‌کند. در ادامه با پنج مدل در تاریخ لکسوس با سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آشنا می‌شویم.

۱-لکسوس LFA: شتاب ۳.۶ ثانیه

۲-لکسوس RC F فوجی ادیشن: شتاب ۳.۹ ثانیه

۳-لکسوس RC F: شتاب ۴.۲ ثانیه

۴-لکسوس LC500: شتاب ۴.۴ ثانیه

۵-لکسوس IS500: شتاب ۴.۴ ثانیه

سریع‌ترین لکسوس تاریخ در حداکثر سرعت

کلمهٔ سریع‌ترین هم می‌تواند به شتاب اشاره داشته باشد و هم به حداکثر سرعت؛ بنابراین، پس از اینکه به پرشتاب‌ترین خودروهای تاریخ لکسوس پرداختیم، حالا سراغ سریع‌ترین ساخته‌های این برند از لحاظ حداکثر سرعت می‌رویم. برخی از این خودروها هم‌اکنون در حال تولید هستند و برخی دیگر متعلق به سال‌های گذشته‌اند. عجیب نیست که در صدر این لیست هم سوپرکار LFA حضور دارد.

۱-لکسوس LFA: حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت

۲-لکسوس IS F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۳-لکسوس LC500: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۴-لکسوس RC F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۵-لکسوس GS F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۶-لکسوس IS500: حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت

در این لیست نام‌هایی دیده می‌شود که دیگر وجود ندارند. یکی از جذاب‌ترین این خودروها سوپر سدان GS F است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی تولید می‌شد. این خودرو یک سدان بزرگ راحت و درعین‌حال قدرتمند بود اما نهایتاً کنار رفت تا در بخش سدان‌های میان سایز ES تنها نمایندهٔ لکسوس باشد.

منبع خبر: پدال