0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
پایین‌ترین هزینه نگهداری در ۱۰ سال در دست چه خودروهایی است؟

اگرچه خودروی صفرکیلومتر مزیت‌های زیادی دارد اما هزینه‌های نگهداری طولانی‌مدت آن یکی از فاکتورهای مهم خواهد بود. هیچ‌چیزی بدتر از هزینه‌های تعمیرات سنگین به همراه معطل شدن زیاد در تعمیرگاه‌ها نیست و به این مورد باید نگرانی‌های ناشی از خرابی‌های آتی را نیز افزود. کانسومر ریپورتز اخیراً لیستی از خودروهایی را که در طول ۱۰ سال مالکیت کمترین هزینه نگهداری را خواهد داشت منتشر کرده است. البته سورپرایزهای زیادی در این لیست وجود ندارد زیرا اکثر خودروها قبلاً به خاطر استهلاک پایین شناخته شده اند.

کانسومر ریپورتز هزینه‌های تعمیر خودروها در طول ۱۰ سال را بررسی کرده و تنها خودروهایی را که توصیه می‌کند برای ما در نظر گرفته است. چندین خودرو که فاقد سابقه ۱۰ ساله تعمیراتی هستند از لیست حذف می‌شوند درحالی‌که برخی هم شاید هزینه‌های تعمیراتی ارزانی داشته باشند اما در برخی بخش‌های دیگر امتیازهای پایینی کسب کنند. جدای از بحث تعمیرات و هزینه‌های آن، این نشریه فاکتورهایی همچون مصرف سوخت و تعویض لاستیک را نیز در نظر گرفته است. با توجه به موارد یاد شده، خودروهایی با کمترین هزینه نگهداری در ۱۰ سال شامل لیست زیر هستند:

  • نیسان لیفت ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۱۱۹۰ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • تویوتا کمری ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۲۵۱۰ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • لکسوس ES هیبرید ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۳۰۱۵ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۲۹۷۰ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • فورد اج ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۳۱۹۰ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • لکسوس RX مدل ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۴۰۶۵ دلاری در ۱۰ سال آینده)
  • بیوک انکلیو ۲۰۲۳ (هزینه نگهداری ۴۳۶۵ دلاری در ۱۰ سال آینده)

خودروهای موردبحث بر اساس مقایسه هزینه‌های تعمیراتی ۱۰ ساله با میزان متوسط کلاس خودرویی خود رده بندی شده‌اند. کلاس شاسی بلندهای سه ردیفه هزینه تعمیرات متوسط ۵۱۵۵ دلاری دارد درحالی‌که هزینه تعمیرات ۱۰ ساله متوسط خودروهای برقی ۲۳۲۰ دلار تخمین زده‌ شده است. این خودروها قطعات متحرک کمتری دارند و نیازی به تعویض روغن‌موتور یا گیربکس نیست و به همین خاطر نگهداری آن‌ها هزینه‌های کمتری نسبت به نمونه‌های درون‌سوز خواهد داشت.

به لطف قوانین حفاظت از مصرف‌کننده قدرتمند، گارانتی خودروسازان مدت و جامعیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد. اکثر خودروسازان گارانتی سپر به سپر را برای حداقل ۳ سال ارائه می‌کنند و گارانتی قوای محرکه نیز حداقل ۵ سال است. برخی برندها همچون کیا، هیوندای و میتسوبیشی گارانتی ۱۰ ساله را نیز ارائه کرده‌اند. گارانتی باتری خودروهای برقی نیز باید حداقل ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر باشد هرچند ایالت کالیفرنیا این میزان را به ۱۰ سال افزایش داده است.

 

اخبار خودرو روز دنیا را از کارواکس بخواهید