0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی خودرو برقی با فناوری آینده نیسان , آریزون کانسپت

خودروی موردبحث از طراحی بدنه با ابهت و کابینی پیشرفته و متمرکز بر تکنولوژی‌های مدرن سود می‌برد. طراحان آریزون تمرکز خود را روی تعامل خودرو و راننده گذاشته‌اند. در بیرون خودرو می‌توانیم طراحی عضلانی با موارد برجسته‌ای همچون بخش جلوی بسته‌ شده و نورپردازی متمایز را ببینیم. همچنین طراحی ستون عقب نیز کاملاً جدید بوده و شیشه عقب سرراست، نبود دستگیره‌های درب و رینگ‌های بزرگ به همراه قوس چرخ های آفرود مانند کاملاً جلب‌توجه می‌کنند.

نیسان می‌گوید کانسپت جدیدش از مرکز ثقل پایینی سود می‌برد هرچند با توجه به تصاویر نمی‌توان قضاوت درستی دراین‌باره داشت. درب‌های بزرگ کانسپت موردبحث باعث دسترسی به کابینی مینیمالیستی اما راحت می‌شوند. در این بخش می‌توانیم نمایشگری پهن و بزرگ را ببینیم که بیش از نیمی از داشبورد را به خود اختصاص داده است. فرمان یوغ، تونل مرکزی با ارتفاع بالا، صندلی‌های متفاوت و سقف شیشه‌ای با تیره شوندگی خودکار نیز جزو دیگر موارد برجسته کابین آریزون کانسپت هستند.

این خودرو به دستیار شخصی مجازی و جدیدی به نام ایپورو مجهز شده است. ایپورو می‌تواند با سرنشینان تعامل داشته باشد و پاسخ‌های دقیقی را درباره مواردی همچون زمان، آب‌وهوا و… ارائه کند. نیسان آریزون کانسپت همچنین از سیستم نورپردازی متفاوتی سود می‌برد که افراد را تشخیص داده و به‌صورت خودکار و بر مبنای سلایق آن‌ها از چراغ‌ها استفاده می‌کند. سیستم نورپردازی داخلی را می‌توان بر اساس حالت‌هایی همچون آرامش، خواب، سورپرایز و… تنظیم کرد. نیسان می‌گوید این کانسپت در چین و برای مشتریان چینی که به دنبال راه‌حلی شخصی شده برای حمل‌ونقل هستند تصور شده هرچند اشاره‌ای به تولید نسخه نهایی آن در آینده نشده است. البته یکی از مدیران ارشد این برند می‌گوید بازار خودروی چین به برقی سازی و راه‌حل‌های پایدار و پیشرفته نیاز دارد و نیسان هم تلاش‌های زیادی برای پاسخگویی به این نیازها می‌کند. اگرچه آریزون کمی بیش‌ازحد آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد و بعید است راهی خط تولید شود اما می‌تواند روی محصولات برقی آینده نیسان در بازار چین تأثیرگذار باشد.