دستهها
- آموزش دیتیلینگ (۱۳)
- پولیش (۱۴)
- تجهیزات کارواش (۱۲)
- خوشبوکننده (۳)
- راهنمای خرید (۹)
- محصولات دیتیلینگ (۵)
- معرفی، نقد و بررسی (۲۷)
- نانو سرامیک و واکس خودرو (۱۸)
- نگهداری و نظافت (۲۴)
- همه مقالات (۱۰۰)


نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ تیوولی SsangYong Tivoli

نقدو بررسی خودروی نیسان سیلفی Nissan Silphy

معرفی بهترین واکس لاستیک خودرو (۳مدل پرطرفدار)

نقد و بررسی تیگو ۸ پرو مکس Tiggo 8 Pro Max

معرفی بهترین خوشبو کننده ماشین برای سخت پسندان


نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ تیوولی SsangYong Tivoli

نقدو بررسی خودروی نیسان سیلفی Nissan Silphy

معرفی بهترین واکس لاستیک خودرو (۳مدل پرطرفدار)

نقد و بررسی تیگو ۸ پرو مکس Tiggo 8 Pro Max

معرفی بهترین خوشبو کننده ماشین برای سخت پسندان
راه اندازی کارواش و هر آنچه که باید بدانید.

فهرست مطالب
با صنعتی شدن دنیا و پیشرفت تکنولوژی، زندگی این روزهای افراد درجایجای دنیا به خودروی شخصی وابسته است. درحال حاضر خودروی شخصی آنقدر محبوب شده که در رده مسکن برای خانوارها اهمیت یافته تا جایی که داشتن خانه و ماشین گران و لوکس ازمصادیق ثروتمند بودن شمرده می شود و داشتن خودرو به اندازه داشتن خانه مهم می باشد. حتی گرانی بنزین، افزایش نرخ ارز و گرانی های خودرو در سال های اخیر هم نتوانسته از این محبوبیت کم کند و همه خانوار های ایرانی سعی می کنند حداقل یک خودروی با قیمت پایین هم شده برای ایاب و ذهاب و تفریح خانواده داشته باشند. به همین دلیل است که صنایع مربوط به خودرو همواره رونق دارد وشغلهای جانبی هم به واسطه وجود خودرو ایجاد شده است.
در این میان همان طور که مردم علاقه مند به پاکیزگی لباس ها و خانه های خود هستند، تمیز بودن خودروها نیز هم برای خانواده ها و محیط شهر اهمیت دارد. همین امر است که لزوم ایجاد کارواش در مناطق مختلف شهری را ایجاد می کند در ضمن افزایش مشغله افراد و کمبود وقت در رسیدگی به امور شخصی، این ضرورت را چندین برابر میکند.
همچنین بخوانید: «کارواش های سیار چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟»

در حال حاضر اکثر کارواش ها در ایران به صورت سنتی اقدام به فعالیت میکنند و مشتریان به کارواش دستی به دلیل ارتباط مستقیم با پرسنل نظافتی اعتماد بیشتری دارند. از طرفی قیمت و خدمات مناسب تر این نوع کارواش ها نسبت به کارواش های مکانیزه باعث گرایش بیشتر مشتریان به کارواش دستی شده است.
علاوه بر اینها در کارواش های سنتی کلیه خدمات مانند روشویی، موتورشویی، زیرشویی و نظافت داخل اتاق اتومبیل بطور کامل توسط عوامل انسانی ارائه میشود که از نگاه اکثر مشتریان به نیروی ماشینی برتری دارد. با بررسی کارواش های موفق مهمترین عوامل در جذب و حفظ مشتری را می توان ارائه خدمات شایسته، استفاده از واکس خودرو و مواد با کیفیت، بکارگیری نیروی انسانی متخصص و با تجربه، مشتری مداری و داشتن محیط مناسب و قابل اطمینان برای انتظار مشتریان دانست.
برای راهاندازی کارواش مهمترین مسئله در مرحله اول مکان یابی و داشتن جای مناسب است. حداقل مساحت زمین برای ساخت کارواش با پنج دهانه شستشو ۷۰۰ متر مربع برآورد می شود. بهترین زمین برای کارواش زمینی است که دارای درب ورود و خروج مناسب و جداگانه داشته باشد. فاصله محوطه شستشو و خشک کردن خودروها را باید طوری در نظر گرفت که آب در هنگام شستشو به خودرو های در مرحله خشک کردن پاشیده نشود.



































































