0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
لکسوس به ساخت وانت فکر می کند!

رئیس لکسوس گفته است اگر تقاضای مناسبی از سوی مصرف‌کنندگان احساس شود، این برند ساخت یک پیکاپ الکتریکی را در نظر خواهد گرفت. لکسوس از شکست تجاری مرسدس بنز X کلاس درس نگرفته و ساخت یک پیکاپ لوکس را به‌طور کامل رد نکرده است. هرچند این شرکت در حال حاضر روی هیچ پیکاپی کار نمی‌کند اما اگر روزی خریداران خواهان یک وانت لوکس و کاربردی باشند، برند لوکس تویوتا مخالفتی با ساخت آن نخواهد داشت. این خبر غافلگیرکننده را رئیس لکسوس «تاکاشی واتانابه» در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژاپن اعلام کرده است. گفته شده اگر پیکاپ لکسوس نهایتاً چراغ سبز تولید را دریافت کند، بر اساس هیچ‌کدام از وانت‌های تویوتا ساخته نخواهد شد.

بنابراین، پیکاپ لکسوس هیچ ارتباطی با خودروهایی مثل هایلوکس، تاکوما و تاندرا نخواهد داشت. دلیل اصلی این موضوع، الکتریکی بودن پیکاپ لکسوس است و به همین دلیل نمی‌تواند اشتراکی با وانت‌های درون‌سوز کنونی شرکت مادر داشته باشد. به گفتهٔ واتانابه، لکسوس می‌خواهد با پیکاپ خود به طیف زیادی از خریداران پاسخ دهد و اگر تعداد خریداران کافی تشخیص داده شود، ممکن است نهایتاً این اتفاق رخ دهد:

"اگر نیاز شدیدی از سوی مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد، عرضهٔ یک پیکاپ توسط لکسوس یک احتمال در آینده خواهد بود. ما پیکاپ لکسوس را منکر نمی‌شویم ولی تاکنون بحثی دراین‌باره نداشته‌ایم"

مطمئناً یک پیکاپ محصولی بسیار غیرمعمول برای شرکتی مثل لکسوس خواهد بود، اما این برند لوکس با خودروهای غیرمعمول بیگانه نیست، زیرا در سال ۲۰۱۹ مینی‌ون LM را معرفی کرد. این یک مینی‌ون لوکس و گران‌قیمت است که ابتدا برای بازار چین در نظر گرفته شده بود و حتی در ژاپن هم عرضه نشد، اما نسل دوم LM که اوایل سال جاری معرفی شد در بیش از ۶۰ کشور جهان مثل ژاپن، استرالیا و برخی بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید. بااین‌حال، هیچ‌کدام از برندهای لوکس در بخش پیکاپ‌ها موفق نبوده‌اند و لینکلن و کادیلاک هم که قبلاً این ایده را با مدل‌های بلک‌وود و اسکالید EXT امتحان کردند شکست خوردند.

منبع خبر: پدال