0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
۶۰۰ دستگاه فراری SF90 مدل 2022 تا 2024 به دلیل ریسک آتش‌سوزی فراخوان شد!

بیش از ۶۰۰ دستگاه فراری SF90 مدل سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ به دلیل ریسک آتش‌سوزی فراخوان شده و روانه نمایندگی‌های این خودروساز خواهند شد. دلیل این فراخوان نشتی روغن موتور است که به خاطر لوله معیوب متصل به توربوشارژر رخ می‌دهد. فراخوان موردبحث شامل ۶۱۴ دستگاه فراری SF90 تولید شده بین تاریخ‌های ۷ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۳ است و ایتالیایی‌ها می‌گویند لوله‌ای که روغن موتور را به توربوها می‌رساند دارای شکافی در سطح خارجی خود است که باعث کاهش ضخامت لوله شده و با استانداردهای فنی این برند همخوانی ندارد.

اگر لوله سوراخ شده یا از جای خود درآید احتمال نشتی روغن وجود خواهد داشت و این موضوع می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود. فعلاً هیچ گزارشی از آتش‌سوزی، نشتی، جراحت یا فوتی ناشی از این موضوع به دست فراری نرسیده اما خود شرکت می‌گوید در جولای ۲۰۲۳ و زمان بررسی‌های قبل تولید یک خودروی جدید این مشکل را کشف کرده‌اند. فراری همچنین خاطرنشان می‌سازد به دلیل این مشکل احتمال روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن موتور و یا نمایش پیام محدودیت عملکرد خودرو وجود خواهد داشت.

فراری SF90 استراداله

خوشبختانه راه‌حل رفع مشکل نسبتاً ساده است و فراری از مالکان SF90 می‌خواهد در اسرع وقت به نمایندگی‌های مجاز شرکت مراجعه نمایند تا تکنسین‌ها اقدام به تعویض لوله انتقال روغن با نمونه جدید و کاراتر بکنند. این خودروساز می‌افزاید مالکان SF90 استراداله و اسپایدر تا زمان رفع مشکل نباید از خودروی خود استفاده کنند. البته باید گفت این اولین فراخوان ابرخودروی جذاب فراری نیست و قبلاً نیز ۱۳ دستگاه از آن که به صندلی‌های سایز مدیوم مجهز بوده‌اند فراخوان شده‌اند. در این خودروها ریسک ضربه کیسه هوای سمت سرنشین به صندلی کودک وجود دارد هرچند در آن فراخوان نیز گزارش حادثه‌ای به دست فراری نرسیده بود. ایتالیایی‌ها در این ۱۳ خودرو صندلی‌های جدید سایز XL را نصب کرده‌اند تا مشکل یاد شده حل شود.

منبع خبر: پدال